Opel saab Saksa bossi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Opel Corsa.
Uus Opel Corsa. Foto: Opel.

General Motors määras oma kahjumit tootva Opeli äri rooli taha uue tegevjuhi, sakslase Karl-Friedrich Stracke.

Praegune tüürimees Nick Reilly vabastab oma koha 1. aprillil.

Stracke on töötanud GMis alates aastast 1979, tema viimane ülesanne oli juhtida firma globaalset inseneriosakonda.

Reilly, kes juhatas Opelit alates aastast 2009, peab ka edaspidi Opelil strateegilises mõttes silma peal. Nõukogu esimehena.

GMi eesmärk on Opel taas kasumit tootma panna.

Reilly ütles: «See liigutus annab mulle rohkem aega tegeleda GMi strateegiate planeerimisega Euroopas.»

Kuigi peamiselt keerleb GMi äri Euroopas Opeli ümber, hakkab Reilly uuel tooli istudes siiski vastutama ka Chevrolet’ ja Cadillaci eest.

Saksa soost meest Opeli etteotsa nimetades võib GM ühtlasi leevendada vaenulikkust, mis 2009. aastal äpardunud müügikatsega Saksamaal tekitati.

GM nimetab juhtide ümberpaigutusi oma Euroopa meeskonna« tugevdamiseks», kuid samas võib selline askeldamine tõstatada  täiendavaid küsimusi firma suhtes, mis alates hetkest, mil Dan Akerson mullu «põhibossi» kohale istus, järjest tegevjuhte vahetab.

GMi finantsdirektor Chris Liddell andis oma lahkumisavalduse sisse märtsi alguses, tema töö võttis üle Dan Ammann. Akerson on paika pannud ka uued turundus- ja tootearendusjuhid, lisaks sellele on nüüd uus pealik GMi turva- ja navigatsiooniteenindusel nimega OnStar.

GM ütleb, et Opeli põhiäri tuleb tänavu omadega tasa või tekitab isegi väikese kasumi.

Turuosa Euroopas on tõusuteel, müük on aastatagusega võrreldes 7 protsenti üleval. Samas nähakse Opelit ikkagi ühe kontinendi viletsama tegijana.

«Meil on Opelis käimas suured muutused ja meil läheb hästi,» ütles Reilly. «Samas on tegemist olukorraga, mis eeldab pidevat ja pingsat tähelepanu – ja seda veel mitu aastat.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles