New York Times teeb veebikülje tasuliseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vasakul The New York Times Company president Janet Robinson, paremal kompanii juhatuse esimees Arthur Sulzberger, Jr
Vasakul The New York Times Company president Janet Robinson, paremal kompanii juhatuse esimees Arthur Sulzberger, Jr Foto: SCANPIX

Eile sai teatavaks, et alates 28. märtsist peavad veebikasutajad hakkama maksma maailma ühe juhtivama ajalehe veebikülje lugemise eest raha juhul, kui nad loevad kuus rohkem kui 20 artiklit.

New York Times (NYT) on aastaid rääkinud veebimaterjali tasustamise teemadel, nüüd on plaan lõpuks paigas, kirjutab Business Insider.

Niisiis, kuni 20 artiklit saab kuu jooksul lugeda endiselt tasuta. Klikkides 21. artiklile aga ilmub ekraanile kolme erineva paketi pakkumine.

15 dollarit maksab kuine ligipääs veebile arvutist ja üle mobiili. 20 dollarit maksab kuine ligipääs veebile arvutist ja tahvelarvutiga iPad. 35 dollarit tuleb kuus välja anda «kõikide ligipääsude» paketi eest. (1dollar maksab 71 eurosenti).

Neile, kes tellivad ajalehe paberile trükituna, saavad limiteerimata ligipääsu kõikidele NYT digitaalsetele platvormidele välja arvatud ühe erandiga. Erandiks on e-lugerid, nagu Amazoni Kindle.

Samuti ei lähe 20 artikli limiidi sisse kõik NYTimes.com lehele tehtud külastused. Erand kehtib juhtudel, kui külastus tuleb läbi juhtivate otsimootorite (näiteks Google) ja sotsiaalvõrgustikesse pandud artiklilinkide kaudu.

Google`kaudu lehele sisenejatele on siiski seatud päevane limiit, milleks on viis tasuta artiklit päevas.

Sellise tingimuse lõi ajaleht selleks, et veebikülje vastu huvi tundvate lugejate arv ei väheneks. Seni on kuus külastanud veebikülge umbes 30 miljonit lugejat.

NYT juhatuse esimees Arthur Sulzberger Jr (pildil fotoaknas) ütles eile: «See samm on investeering meie tulevikku. See lubab meil arendada uusi sissetulekuallikaid, mis võimaldab jätkata ajakirjanduslikku missiooni ja digitaalset innovatsiooni, samuti säilitada meie suurt ja kasvavat lugejaskonda, mis toetab meie jõulist reklaamimüüki,» ütles Sulzberger.

«Ja see süsteem on meie uusim ja parim vaade ning demonstratsioon sellele, kuhu väärtustatud sisumaterjal - uudised, muusika, mängud ja palju enamat - on tulevikus suundumas,» ütles New York Times juhatuse esimees.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles