Eesti Meedia ostis suuruselt teise uudisteportaali Lätis

Priit Pullerits
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meediakontsernide käibed.
Meediakontsernide käibed. Foto: graafika: Silver Alt

Eesti Meedia andis eile vastulöögi Ekspress Grupi võimuambitsioonidele Baltimaades, kui võttis Lätis kauase pearivaaliga üha ägedamaks kiskuvais meedialahinguis enda kontrolli alla suuruselt teise uudisteportaali.


Schibstedi meediakontsernile kuuluv Eesti Meedia ostis nimelt lõunanaabrite portaali tvnet.lv, mis tähistab ühtlasi Hans H. Luige juhitava Ekspress Grupiga peetavais heitlusis Baltimaade juhtrolli pärast kolmanda ehk viimase, Läti rinde teket.

Eesti Meedia juhatuse liige Toomas Issak, kes vastutab meediagrupi tegevuse eest Lätis ja Leedus, ei saanud Postimehele avaldada, kui palju tvnet.lv kõigi aktsiate ostmine maksma läks, sest pooled olid kokku leppinud, et jätavad hinna üksnes enda teada.

Läti online-meediast osa endale saada oli Eesti Meedial vaja seetõttu, et kõigis tegevusvaldkondades on tulnud Ekspress Grupi edu tunnistada just veebimeedias, ja seda eeskätt seetõttu, et Ekspress Grupile kuuluv Delfi on suutnud edukalt kanda kinnitada kõigis kolmes Balti riigis, selgitas Eesti Meedia juhatuse liige Meelis Luht, kes vastutab finantsasjade eest.

Segav ebastabiilsus

Mullu oli kolmes suuremas tegevusharus – nii paberajakirjanduses, televisioonis kui trükitööstuses – Eesti Meedia käive igaühes laias laastus kümme miljonit eurot suurem kui Ekspress Grupil, ent veebimeedias tuli ainsana tunnistada konkurendi paremust. Eelmisel aastal küündis Ekspress Grupi online-meedia käive 7,8 miljoni euroni, Eesti Meedia piirdus samal ajal 3,8 miljoniga. Ekspress Grupi veebikäive tuli lisaks Baltimaadele ka Ukrainast, Eesti Meedial aga vaid Eestist ja Leedust.

Sedasi jäigi Luhti sõnul internetimeedia tulevasi arengulootusi vaagides üle vaid üks võimalus, et põhirivaalile jõulisemat konkurentsi pakkuda – tuli soetada Lätist parim portaal, mis seal parajasti saada oli.

«Kui lähed trenni ja tunned, et parem jalg on nõrgem, siis hakkad seda rohkem treenima,» põhjendas seni eiratud Lätti minekut Luht, kes kolm aastat tagasi vigastas Schibstedi korporatiivüritusel Norras paremat põlve, kuid on tänu kannatlikule ja sihikindlale ravile selle peaaegu et endisesse töökorda saanud.

Luht ja Issak selgitasid, et varem takistas Eesti Meediat Lätis toimetamast lõunanaabrite ebastabiilne poliitiline ning majandus- ja rahandusolukord, mis tähendab, et Schibstedi kontserni juhid Oslos poleks Läti meediaettevõtete soetamiseks sealseid suuri riske arvestades rohelist tuld näidanud.

Luhti hinnangul on Lätis veebimeedial selle sealset tagasihoidlikku käekäiku arvestades kolme Balti riigi seas suurim arenguruum – selle käive on isegi väiksem kui Eesti online-meedial –, ent teisalt on olukord keerukas, sest lõunanaabrite turg on selgelt jagunenud kakskeelseks. Siiski avaldas Luht lootust, et Eesti Meedia kogemused, mille parimaks näiteks on nii eesti- kui venekeelse Postimehe ja Den za Dnjomi väljaandmine nii paberil kui veebis, tulevad Lätis läbilöömiseks kindlasti kasuks.

Venelaste tugi

Seda, et Eestist on võimalik kogemusi edukalt lõuna poole üle kanda, näitab Luhti kinnitusel Eesti Meedia kogemus kahe aasta tagusest ajast, kui koos Leedu kolleegidega sai nullist üles ehitatud sealne uudisteportaal 15min.lt. Viimase aastaga on see tublisti kasvanud: aasta tagasi oli nädalas külastajaid 330 000, viimati aga juba 544 000.

Tõsi, Ekspress Grupile kuuluv Leedu Delfi ületab 15min.lt-d seni pea kaks korda – selle külastajate arv nädalas küünib pisut üle miljoni.

Kuid Postimees Online’i juhataja Aivar Reinap tuletas meelde, et ka Eestis nautis Delfi postimees.ee ees aastaid selget edumaad, kuid see on pidevalt vähenenud ja püsib nüüd vaid venekeelse lugejaskonna toel. Eestikeelsete lugejate arvult möödus postimees.ee Delfist juba poolteist aastat tagasi. Edu pandina nimetas Reinap tugevat arendustööd sisu kallal, alates majandusportaali E24 loomisest kuni kaunimale soole mõeldud portaali naine.postimees.ee loomiseni.

Tegevuse laiendamine Lätti on Luhti sõnul Eesti Meediale vajalik ja kasulik ka seetõttu, et esiteks muudab see suurreklaamijaile ülebaltikumiliste reklaamipakettide müümise hõlpsamaks ning teiseks tuleb seejuures arvestada tõsiasjaga, et järjest rohkemate suurfirmade peakorterid Balti riikides kolivad just Läti pealinna Riiga.

Uudisteportaali tvnet.lv, mis edastab infot nii läti kui vene keeles, lõid kümme aastat tagasi sealse telekanaliga LNT seotud inimesed.

Issaku kinnitusel on Eesti Meedia eesmärk kasvatada tvnet.lv Eesti Meedia rikkalike kogemuste varalt Läti suurimaks uudisteportaaliks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles