Täielikku kindlust, et Euroopa Liit ka järgmisel eelarveperioodil Rail Balticu projekti senises mahus toetab, pole, tunnistas majandusminister Kadri Simson «Aktuaalsele kaamerale» antud usutluses.
Simson: täielikku kindlust Rail Balticu ELi toetuse edaspidises mahus pole (6)
Kuid vastasel juhul ei saa ka Balti riigid garanteerida, et raudteeprojekt lubatud ajagraafikus püsib, lisas majandus- ja taristuminister.
Balti riigid arvestavad, et EL toetab Rail Balticu ehitust algusest lõpuni kõrgeima rahastusmäära ehk 81-protsendilise toetusega.
Millise kindlusega võib öelda, et ka järgmisest Euroopa Liidu eelarveperioodist saab Rail Balticu projekt maksimumrahastuse, nagu siiani saanud on ehk seal 80 protsendi ringis?
Kuni Euroopa Liit pole teinud otsust, milline saab olema rahastamine 2021 ja edasi, seni meil absoluutset kindlust loomulikult olemas ei saa olla. Küll aga oleme arvestanud selles, et Eesti osas läheb Rail Baltic maksma 1,3 miljardit ja sellest omaosaluseks oleme valmis panema 250 miljonit.
Kui seda garantiid ei ole, et Euroopa maksumaksjad panevad suurema osa, siis kas Eesti on valmis oma plaane ümber vaatama ja omaosalust suurendama. Nagu te ütlesite, garantiid ei ole?
Siis on täna peaministrite allkirjastatud lepingus kirjas, et ei Eesti, Läti ega Leedu ei saa hoida seda ajaplaani, mida sellise suure rahastamise korral on eesmärgiks võetud, et juba 2026 võiks rongid Rail Balticu peal sõitma hakata.
Loe pikemalt ERRi uudisteportaalist.