Vitsut selgitas lõhkeaineäri

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Vitsut.
Toomas Vitsut. Foto: Toomas Huik

Toomas Vitsut esitas oma blogis selgitused laeva- ja lõhkeaineäri kohta ning märkis, et militaarkauba vedamises ei ole midagi erilist.

«Põnevamaks teeb selle ettevõtmise võibolla asjaolu, et tegevus toimus kaugetel meredel, puudutas nii kõlava nimega riiki nagu Liibüa ja muuhulgas veeti laevaga ka militaarkaupa. Erilist pole selles aga midagi..» kirjutas Vitsut laevaäri selgituseks.

Tallinna Linnavolikogu esimehe sõnutsi pole laevaäris, erinevalt poliitikast ja meediast, oluline eetika vaid legaalsus. «Lähtuvalt poliitiliselt kehtestatud reeglitest on laevandusäri kas legaalne või illegaalne, mitte eetiline või ebaeetiline,» kirjutas ta.

«Kuna minul oli 2005. aastal piisavalt vaba raha ja laevandusega seotud äriplaan tundus huvipakkuv, otsustasingi sellesse sektorisse investeerida. Pakkusin sama võimalust ka oma kolleeg Toomas Õispuule, kes nägi selles samuti perspektiivi. Tema oli ka ainukene inimene, kellele mina selles ettevõtmises osalemiseks võimalust pakkusin. Nagu valdkonnas tavaks, sai kaasatud management’i tundvad spetsialistid, kes juhtisid kogu projekti. Tegemist oli samasuguse investeeringuga laevandusse, samal viisil, nagu tegid ka teised projektis osalejad,» kirjutas Vitsut.

Tema sõnul sõitis Balkan Star aastatel 2006-2007 ning töö katkes pärast seda, kui 2007. aastal torm laeva põhja viis. «Pärast seda pole ettevõttel majandustegevust toimunud ega ole ka mõtet spekulatsioonidel laeva müümisest ühe krooniga. Force majeure kompenseeritakse omanikule vastavalt laevanduses väljakujunenud reeglitele.»

Äripäev kirjutas möödunud kuul, et Arco Vara sai 2005. aasta suvel 251 miljoni krooniga ostetud vana tivoli krundi ehitusmahtu linnaisade nõusolekul hiljem suurendada 45 000 ruutmeetrilt 64 600 ruutmeetrile ehk tekitada tollaste arvutuste kohaselt üks miljard krooni lisakäivet.

Vastutasuks kinnisvaratehingutele ostsid Äripäeva andmeil Arco Vara omanikud Richard Tomingas ning Arti Arakas läbi ühe oma ettevõtte OÜ Dorsy Trade 6,9 miljoni krooniga laeva Balkan Star, rentisid selle Toomas Vitsuti ja Toomas Õispuu ettevõttele Eastern Shipping Grupp ning müüsid hiljem vaid krooniga edasi Keskerakonna esimehe Edgar Savisaare äripartnerile Martin Kruppile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles