Hiina autotootja BYD tuleb Euroopat elektrifitseerima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina autotegija BYD firma esimees ja asutaja Wang Chuanfu.
Hiina autotegija BYD firma esimees ja asutaja Wang Chuanfu. Foto: SCANPIX

Hiina autotegija BYD on otsustanud tuleval aastal Euroopas elektri- ja hübriidsõidukeid müüma hakata, teadas firma esimees ja asutaja Wang Chuanfu.

Shenzheni firma toob 2012. aasta lõpuks turule elektriauto e6 ja pistikust laetava hübriidilaadse sõiduriista S6DM.

Mõlemaid masinaid, mida eile Genfis rahvale näidati, hakatakse meisterdama Hiinas.

Wang tunnistas Financial Timesile, et firma on teinud prohmakaid nii kodumaiste müügiprognooside kui müügivõrgustiku haldamise vallas. BYD pidi Hiinas mullu tegelema nii prognooside kui hindade kärpimisega.

«Ilmselt tegime me mõningaid vigu Hiina turu prognoosimisel,» ütles ta. «Ilmselt tegime me mõningaid vigu ka müügikanalite haldamisel.»

Lisaks mainis Wang, et Hiinas paiskavad BYD ja Daimler oma ühiselt aretatud elektriauto turule aastal 2013. «Kõik sujub üsna ladusalt,» ütles ta.

Aasta tagasi andsid BYD ja Daimler Genfis teada, et toovad koostöös Hiina turule elektriauto ja loovad selleks tarbeks uue brändi.

BYD boss ütles, et nüüdseks käib Shenzhenis auto kallal koostöö «paari tosina» Daimleri inseneriga. Auto tulevat ilmselt keskmise suurusega.

USAs peaks BYD e6 olema saadaval alates tuleva aasta esimesest kvartalist, ütles Wang.

BYD on üks maailma suurimaid laaditavate liitium-ioonakude tootjaid, mida kasutatakse mobiiltelefonides ja teistes seadmetes. Oma esimese auto tegid nad aastal 2005.

Firmal peetakse väga hoolikalt silma peal, kuna nad teevad nii akusid kui elektriautosid – lisaks veel potentsiaalselt suurimal uue tehnoloogia turul.

MidAmerican Energy Holdings, mis kuulub Warren Buffetti gruppi Berkshire Hathaway, ostis 2008. aastal BYDst 10 protsenti.

Selle peale lendas aktsiahind nii kõrgele, et Wang oli järgmiseks aastaks ühe Hiina rikkurite edetabeli esinumber.

Mullu kärpis firma oma müügiprognoose 800 000 juurest 500 000 auto peale aastas. Ja räägitakse, et mõned diilerid on nad maha jätnud.

Veebruaris kärpis BYD 20 protsendi võrra oma viie populaarseima mudeli hindu, et turuosa tagasi võita.

Mõned autotööstuse eksperdid ei usu, et Hiina tarbijad elektriautod eriti kiiresti omaks võtaksid.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles