Nafta hinnatõus viib lennufirmade kasumitest poole

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahvusvaheline lennundusagentuuri IATA peadirektor Giovanni Bisignani.
Rahvusvaheline lennundusagentuuri IATA peadirektor Giovanni Bisignani. Foto: SCANPIX

Kuigi lennureisijate arv jätkas jaanuaris kasvu, teeb lennufirmasid murelikuks naftahinna tõus, mistõttu rahvusvaheline lennundusagentuur IATA kärpis täna selle aasta prognoose ning kasuminumber jääb mullusest poole väiksemaks.

Kui oma detsembrikuises ootuses prognoosis IATA selleks aastaks lennunudssektori käibeks 598 miljardit dollarit ja kasumiks 9,1 miljardit, siis täna avaldatud uus prognoos oodatakse käibeks 594 miljardit ja kasumiks 8,6 miljardit. Seda on 46 protsenti vähem kui eelmisel aastal teenitud 16 miljardit dollarit. «Kasumimarginaaliks teeb see haletsusväärse 1,4 protsenti,» tõdes IATA peadirektor Giovanni Bisignani

«Regiooni ebastabiilsus on nafta hinna taevasse lennutanud,» lausus Bisignani, lisades, et nende prognoosid tuginevad 84 dollari tasemel Brenti toornafta barreli hinnal. «Täna on see hind üle 100 dollari ning iga lisandunud dollar tähendab tööstusharule 1,6 miljardit dollarit lisakulu,» tõdes ta teates.

Basignani lisas, et kuigi maailma majandus peaks prognooside kohaselt tänavu kasvama kasvama 3,1 protsenti ehk 0,5 protsendipunkti kolme kuu tagusest prognoosist enam, kuid kasv ei suuda kerkivaid hindasid tasandada.

IATA andmetel kasvas lennureisijate arv jaanuaris mullu sama ajaga võrreldes 8,2 protsenti. Kaubavedude maht kasvas samal ajal 9,1 protsenti.«Vaatamata reisijate arvu rõõmustavatele uudistele, saab see aasta lennundusele olema raske,» lausus Bisignani.

Bisignani, et nagu nafta hinnatõusust oleks veel vähe olnud, andsid oma hoobi ka valitsuste maksutõusud Suurbritannias, Austrias ja SAksamaal. Nüüd plaanivad peadirektori sõnutsi maksukergitusi ka Lõuna-Aafrika ja Island.

Rootsi E24 kirjutab, et Morgan Stanley hiljutise analüüsi kohaselt kergitasid lennufirmad nafta hinnatõusu mõju tasandamiseks pikamaalendudel viimase kolme kuu jooksul kütuse lisatasu keskmiselt 15-25 euro võrra. Investeerimispnga lennundusanalüütik Penny Butcher usub, et see on lühiajaline meede ning pikaajalises perspektiivis on lennufirmad üha suurenavte kütusekuludega võitlemiseks sunnitud keskenduma lennukipargi uuendamisele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles