Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
SISUTURUNDUS SISUTURUNDUS

Kuidas alustava ettevõttena raha säästa?

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
FOTO: Elisa

Ettevõtlusega alustamisega kaasnevad paratamatult kulutused. Mõne lihtsa viisiga saab kulusid vähendada ja töö efektiivsust tõsta, et ettevõtte alustamine valutumalt mööduks.

Ettevõtlusinkubaatoris puutume igapäevaselt kokku mitmete alustavate ettevõtetega. Soovid on tihti suuremad, kui rahalised võimalused lubavad ja sellisel juhul tuleb vaadata üle tegevusplaan ning mõelda, kuidas raha efektiivsemalt planeerida.  Peamised kuluallikad on alguses seotud ettevõtte arenduse, visuaalsele identiteedi loomise ning turundustegevustega. Samuti nõuab suuremaid kulutusi tarkvaralahenduste ülesseadmine.

Detailideni läbi mõeldud

On äärmiselt oluline, et ettevõtte strateegia ja visuaalne identiteet oleksid paigas. Nendele kahele alustegevusele osatakse veel tähelepanu pöörata ja teadlikult investeerida, siis tihemini tuleb ette, et vähe pannakse rõhku müügi- ja turunduskompetentsi arendamisele.  Arvamus, et asjad müüvad ennast ise, kui need internetti riputada, ei pea paraku paika. Müügi- ja turundustegevustega seotud esialgsed kulutused võivad näida küll suured, aga tasuvad hiljem ära.

Sageli jääb tähelepanuta ka läbimõeldud side- ja tarkvaralahenduste loomine. Rahakotisõbralikum lahendus on pilveteenus, mis välistab kallite tarkvaralitsentside ostmise ja uuendamise. Pilveteenuses on kuutasupõhine terviklahendus, mis sisaldab kõiki ettevõttele vajalikke side- ja tarkvarateenused, ilma vajaduseta osta midagi n-ö päriseks.

Riigipiirideta kontor

Aina enam nõustame multikultuurseid ettevõtteid. Meil on olnud tiime, kus üks liige on Eestis, teine Aasias ja kolmas Rootsis. Efektiivne töö riigipiire ei küsi ja suhtlus peab laabuma kõikjal. Toimiv kommunikatsioon on alustavate ettevõtete puhul väga oluline. Ka suure vahemaa tagant peaks olema sama lihtne näiteks faile jagada või viimase infoga kursis olla.

Kokkuvõttes tasub meeles pidada paari lihtsat põhimõtet. Äri alustamisel tuleb põhjalikult erinevad kuluallikad detailideni läbi mõelda.  Alati tasub abi küsida nõustajatelt, sest olulised nüansid võivad kahe silma vahele jääda. Oluline on saada põhilised tööprotsessid toimima. Läbimõeldud side- ja tarkvaralahendused on tulemusliku töö aluseks. Kui töövahendid ja -korraldus sujuvad, on aega äriarendamise ja tuluteenimisega tegeleda.

Kommentaar: nõudlus pilveteenuste järele aina kasvab

Merli Üle, Elisa äriarenduse osakonna juht

Trendid näitavad, et uued töötamisviisid tingivad selle, kuidas, millal ja millist infot vahetatakse ja tarbitakse. Tegime sel aastal Elisas väiksemate ja keskmise suurusega ettevõtete seas uuringu, mille tulemused näitavad, et vajalikele tööfailidele soovitakse ligi pääseda igal pool, ka välismaal. Samuti oodatakse IT-teenustelt lihtsust ja arusaadavust ning taskukohasust.

Ettevõtte tegevus sõltub aina enam info haldamisest ja suure pildi nägemisest, mille jaoks on omakorda vaja infot koondada ja analüüsida. Sellepärast liigutakse terviklahenduste suunas, et  pilveteenused ühe katuse alla kokku koguda. Kui e-kirjad on ühes programmis ja tööfailid teises, võib olla keeruline kogu infot hallata. Eriti siis, kui ei viibita pidevalt ühes kontoris, vaid näiteks eri riikides. Lisaks on eelis see, et terviklahendusega võib ettevõte säästa sadu eurosid, kuna teenuste eest ei pea eraldi iga teenuse eest kuutasu maksma. Samuti ei ole vajadust igal aastal tasuda tarkvaralitsentside eest või neid uuendada.

Nendest märksõnadest me ka Elisas äriteenuste arendamisel lähtume. Tulime eelmisel aastal välja Pilvekontor365 lahendusega, mis sisaldab kõike äriks vajalikku üheskoos ja aitab etöökorraldust lihtsustada. Pilvekontor365 kohta saab lähemalt lugeda siit.

Tagasi üles