AMTEL: autode maksustamine soodustab skeemitamist (16)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koalitsioon plaanib uute autode regitreerimise eest maksu nõuda.
Koalitsioon plaanib uute autode regitreerimise eest maksu nõuda. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Eesti Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) sõnul võib ainuüksi uutele sõiduautodele registreerimistasu kehtestamine tähendada seda, et maksudest kõrvale hiilimise nimel hakatakse autosid registreerima näiteks Lätis.

AMTEL-i juhatuse liige Sulev Narusk rääkis BNS-ile, et praegu on veel vara mingeid põhjapanevaid hinnanguid anda, kuna on ebaselge, kas registreerimistasu kohaldub ainult uutele autodele või laieneb see nii uutele kui ka kasutatud autodele. Lisaks on ebaselge, kas uue maksu alla lähevad ka tarbesõidukid ja teised mootorsõidukid.

«Ma võin praegu spekuleerida, et kui tasu kehtestatakse vaid uutele autodele, oleks see katastroof, kuna auto registreeritakse näiteks Lätis. Siis tullakse kuu aja pärast Eestisse ja öeldakse, et see on kasutatud auto ja seega registreerimistasu alt väljas,» ütles Narusk. Seetõttu tuleks Naruski sõnul uus tasu põhjalikult läbi arutada, et see oleks kõigi jaoks õiglane.

Küsimuse peale, et kas tõesti hakkaks keegi registreerimistasu pärast Lätti minema, vastas ta, et kui registreerimistasu küündiks üle 2000 euro nagu näiteks üle 200 kilovatiste autode puhul, oleks see motivatsioon täiesti olemas. «Need, kes nii kalleid autosid ostavad, on suutelised ka skeemitama,» märkis ta, rõhutades, et tegemist on praegu vaid teoreetilise kontseptsiooniga, kuna asja kohta on vähe infot.

Narusk tõi välja, et automaksu oli tegelikult juba ammu oodata, kuna Eesti on üks viimaseid Euroopa Liidu riike, kus see tasu puudub. «Ma ei ole kindlasti nii naiivne arvamaks, et nii see igaveseks jääbki,» märkis ta.

Uue loodava koalitsiooni poolt kehtestatav autode registreerimistasu näeb tõenäoliselt ette ühe kilovati pealt 2,5 euro maksmist kui auto võimsus on kuni 130 kilovatti, kirjutas ERR-i uudisteportaal.

Võimsamate, enam kui 130-kilovatiste autode puhul oleks iga täiendav kilovatt maksustatud ilmselt 5 euroga. Enam kui 200-kilovatiste autode puhul maksaks üks kilovatt 10 eurot.

Uus koalitsioon ootab veel kinnitamata andmetel autode maksustamise tõstmisest eelarvesse 2018. aastast kokku 35 miljonit eurot lisatulu.

Kommentaarid (16)
Copy
Tagasi üles