Rail Balticu kokkuleppelt on puudu veel Leedu Raudtee allkiri

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa
RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa Foto: Mihkel Maripuu

Praeguseks on raudteeprojekti Rail Baltic rahastamise ja elluviimise kokkulepe saanud kõik allkirjad peale Leedu Raudtee oma, mida ühisfirma RB Rail ootab lähipäevil.

«Allkirjastamisprotsess on peaaegu lõpuni jõudnud, puudu on veel üks allkiri,» öeldi Lätis registreeritud raudteeprojekti haldavast ühisfirmast RB Rail BNS-ile. Algselt oli allkirjastamine plaanitud lõpule viia möödunud nädala lõpus.

Enda allkirja pole enda sisemiste otsusprotsesside andnud veel Leedu Raudteed (Lietuvos Geležinkeliai), ent lähipäevil peaks lepingu allkirjastama ka nemad, lisas RB Raili esindaja.

Septembri lõpus kirjutas BNS, et Leedu Raudtee soovib, et raudtee ehitushankeid hakkaks korraldama ühisfirma RB Rail, ehkki kokku lepitud hankemudel näeb ette, et iga riik korraldab ehitushanked ise. Kui need korraldaks ühisfirma, saaks ka Leedu Raudtee ise hangetel osaleda. Leedu transpordiministeerium ei olnud aga nõus seda võimalust kaaluma.

Kokku allkirjastavad leppe plaanide kohaselt üheksa Baltikumi institutsiooni, ütles Rail Baltic ühisfirma RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa reedel Läti parlamendi Euroopa asjade komisjonile.

Vastavalt kokkuleppele on RB Railil projekti juhtimise roll, rääkis Rubesa. Ettevõte haldab hankeid, juhendab projekti elluviimist ning turundus ja äritegevusi, lisas ta.

Kolme Balti riigi esindajad leppisid 7. septembril toimunud kohtumisel kokku edasises hangete korraldamise mudelis ja projekti elluviimise vastutusalas. Hanked jaotuvad kolme kategooriasse – vaid RB Raili korraldatavad hanked, ühisfirma läbiviidavad ühishanked ning riiklike rakendusasutuste enda korraldatavad hanked, mille üle RB Rail teostab ranget järelevalvet.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles