Tallink: Tallinna Sadama kõrged tasud häirivad konkurentsivõimet

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallink Star Tallinna reisisadamas.
Tallink Star Tallinna reisisadamas. Foto: Erik Prozes

Tallink Grupi juhatuse esimehe Janek Stalmeisteri sõnul on Tallinna Sadama sadamatasud liiga kõrged, mis võib tulevikus hakata sadama konkurentsivõimet häirima.

«Riik kui Tallinna Sadama omanik peaks küsima, kas sadam on dividendiallikas või on see strateegiline värav Eestisse ja Tallinnasse,» küsis Stalmeister reedel merenduskonverentsil «Majakad udus». Ta tõi välja sadama liiga kõrged sadamatasud, mis riigifirma kukrut täidavad.

«Tallinna Sadama käiberentaablus on 40 protsenti, meil ühe Euroopa edukaima laevafirmana on see vaid viis protsenti,» võrdles Stalmeister. «Riik toob küll välja, et sadamatasud on võrdsel tasemel Helsingi ja Stocholmi sadama tasudega, kuid kui asi puudutab meremeeste palku või keskkonnatoetusi, siis me justkui ei tahaks olla nagu Skandinaavia riigid,» rääkis ta.

Kuigi Stalmeister möönis, et riigi pikaajaline sadamaid puudutav strateegia tekitab mitmeid probleeme ja küsimusi, ei kavatse Tallink veel lähiajal oma Eesti lipu all sõitvaid laevu mujale kolida. 

Tallinna Sadama tasude alla kuuluvad tonnaažitasu, jäätmetasu, sildumistasu, reisijatasu, ratastehnika kaubatasu, elektrienergia, sideteenuste ja vee müügi tasu, sadama abilaevastiku kasutamise tasu, lootsitasu ja veetasu. 

Reedel toimus Tallink Spa & Conference Hotelli konverentsikeskuses 12. rahvusvaheline merenduskonverents "Majakad udus", mille korraldasid Eesti Laevaomanike Liit, TTÜ Eesti Mereakadeemia ja Corpore Konverentsid. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles