Rail Baltica rajamine sõltub Läti ja Leedu panusest

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rong lumisel raudteel.
Rong lumisel raudteel. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tallinnast saaks rongiga  Euroopa südamesse sõita juba viie aasta pärast, kuid selleks peaksid Läti ja Leedu senisest enam Rail Baltica projekti panustama, selgus tänasel Euroopa ja Eesti transpordiühendusi käsitleval foorumil.

Kuigi Läti ja Leedu on majandusraskuste tõttu investeeringud Rail Balticasse kaheks aastaks külmutanud, üritab Eesti ka europarlamendi kaudu projekti arengut kiirendada, vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».

Euroopa Parlamendi liige Robets Zile ütles, et teda tegi rahutuks ja üllatas väga Läti transpordiministri esinemine detsembri lõpus pärast Kremlist tagasipöördumist, kus ta ütles, et Läti jaoks on prioriteetsem kiirraudtee projekt Riia ja Moskva vahel.

Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanni sõnul  on lõunanaabrid lubanud, et 2013.-2014. aastaks saavad raudteed siiski renoveeritud, praegu on näiteks Leedus raudteelõike, kus saab sõita vaid kiirusega 40 kilomeetri tunnis.  

Zile sõnul on praegu väga keeruline öelda, kas kunagi ehitakse Tallinnast Varssavini ka uus, Euroopa rööpmelaiusele vastav raudteeühendus, mis läheks maksma viis miljardit eurot ja kus rongid saaksid sõita kiirusega 200 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles