Toobal: Keskerakonna telereklaamid on veel valmimisjärgus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Toobal.
Priit Toobal. Foto: Mihkel Maripuu

Kui valimiskampaania välireklaami ajal täitusid tänavad ja avalikud paigad poliitikute näopiltidest sama rikkalikult kui juubelilaud roogadest, siis tänavused telekampaaniad näitavad oma mahtudelt kahanemise tunnuseid.

Uudiseks võrreldes eelmiste riigikogu valimistega on ka asjaolu, et valimisvõidu ühele peapretendendile, Keskerakonnale, on nii Kanal 2 kui TV3 määranud ettemaksunõude, mis viitab kanalite teatavale kahtlusele partei maksekäitumise ja -jõu suhtes.

Keskerakonna peasekretäri Priit Toobali sõnul ei pea televaatajad siiski ilma keskpartei telereklaamideta läbi ajama. Juba veebruari keskpaiku tulevad eetrisse reklaamilooja Paavo Pettai stsenaariumi järgi valminud teleklipid.

Lühidalt veel kuue suurema partei telekampaaniaplaanidest. Reformierakond on oma klippe juba korra näidanud ja teeb seda veel, sotside ja IRLi omad jooksevad praegu ekraanil. Rahvaliidust öeldi, et nemad tänavu rahapuudusel telekampaaniat ei tee ja rohelised lubavad tulla telesse vahetult enne valimispäeva 6. märtsil.

 

Priit Toobal, millal siis Keskerakonna reklaamikampaania telesse tuleb?

Ega ta tulemata jää, tuleb ikka kunagi, enne valimisi kindlasti.

Poliitika- ja reklaamihuvilised on näinud juba Reformierakonna, sotside ja IRLi teleklippe, kusjuures reformikad ja sotsid on kasutanud ka süžeega klippe. Kas Keskerakonna hilisem telekampaania algus on seotud rahaliste raskustega?

Ei-ei, ikka kampaania planeerimisega. Nagu näete, suured erakonnad ei tee telereklaami. Vahepeal reform ühe sutsaka tegi, mis pigem levis internetis. Suured ju ei tee.

Kuidas nii, kolmapäeval nägin IRLi reklaamis Partsi ja Laari, ja ka Mikserit, reform vist tõesti praegu ei tee.

Suured [parteid – T.L.] ei tee, kaks väiksemat teevad, eks me jätame sinna lõppu, teise [kampaania – T.L.] ossa. Meil esimene osa oli välimeedia, praegu on selline trükk, «jalad» [ehk kohtumised valijatega – T.L.] ja suhtlusportaalid. Veebruari keskpaigast küll jõuame ka telesse.

Kas kogu kampaania planeerimisel olete telekampaania lähedust valmispäevale spetsiaalselt kaalutlenud?

Kindlasti oleme. Neile küsimustele oskab täpsemalt vastata meie kampaania põhitegija Paavo Pettai. Tema nõustab meid ja tema ideed on, millal kuhugi minna.

Paavo Pettai on valimiskampaania reklaamipoole pealik, nagu varasematelgi valimistel?

Just, aga noh, eks sest peab ka aru saama, et mingis mõttes on valimiskampaania plaan natuke nagu sõjaplaan, mida ei või avalikustada enne, kui see plaan on käiku lastud.

USAs armastatakse öelda, et kõik poliitikud armastavad telereklaami. See leidis kinnitust mullusügisestel senati vahevalimistel, kui telereklaami mahud kõvasti tõusid. Ometigi hoiduvad reform ja kesk praegu telereklaamist eemale. Kas Eesti poliitikud ei armasta telereklaame?

Ma arvan, et poliitikud kui edevad inimesed armastavad igasugust reklaami, ka telereklaami.

Ma arvan, et kõik erakonnad panustavad sel aastal valimistel vähem [raha – T.L.]. Neli aastat tagasi panustas Keskerakond, kui nüüd kroonides rääkida, kampaaniasse 40 miljonit krooni ja nüüd jääb see 12-13 piiresse.

Eks ta rahalises mõttes pole mitte ainult Keskerakonnale...[raske – T.L.]. Kui Reformierakonnal oleks kampaaniasse kümneid miljoneid panna, ma arvan, et nad teeksid teles, nii et vähe ei ole. Eks ta ole seotud nii vahenditega kui kampaania planeerimisega.

Kui on majanduslikult raskemad ajad, ka erakondadele, püütakse ikka kampaaniat teistmoodi planeerida, leida odavamaid, nutikamaid ja rohkem tööd nõudvaid lahendusi võrreldes aegadega, kui raha on väga palju.

Mis on teie sotsiaalmeedia kampaanias olulised punktid?

Enamalt jaolt teevad seda kandidaadid ise, alates Facebookist, Odnaklassnikutest kuni blogideni, kellel mis olemas on, seda nad kasutavad. Järgmisel nädalal peaks tulema Keskerakonna veebikeskkond, kus on lisaks kandidaatidele ja platvormile ka videoklipid.

Oleme keskbüroo poolt soovitanud kandidaatidel suhtluskeskkondades osaleda, kui on vähegi mahti, võiks seal kaasa lüüa.

Ja veel telekampaania kohta: klipid on olemas ja tulemas?

Klipid on veel koostamisel, ütleme siis nii, aga kindlasti on nad tulemas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles