Hiiu maavanem: Harilaiu põhilaevana kasutamine ei kata nõudlust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Harilaid.
Parvlaev Harilaid. Foto: Mihkel Maripuu

Hiiu maavanem Riho Rahuoja peab vastuvõetamatuks Tallinna Sadama plaani tuua Rohuküla-Heltermaa laevaliinile põhilaevana Harilaid, sest see ei pruugi katta üleveovajadust.

Rahuoja sõnul ei ole maavalitsus nõus olukorraga, kus Hiiumaa ja mandrivahelisel liinil langeb veovõime alla kriitilise piiri. «Hiiu Maavalitsus näeb ainuvõimaliku lahendusena seda, et 1. oktoobrist jätkame Hiiumaa liinil Regula ja St.Ola-ga ning  praegu kehtiva sõiduplaaniga kuni uute laevade liinile toomiseni,» ütles ta BNS-ile.

2015. aasta oktoobrikuu esimesel nädalavahetusel sõitis Rohuküla–Heltermaa suunal üle 532 sõiduki ja 2039 reisija ja pühapäeval Hiiumaalt mandrile tagasi vastavalt 553 sõidukit ja 2146 reisijat. Neljalt reisilt jäädi ka maha, kusjuures liini teenindasid Regula ja St.Ola ning ühes suunas oli 10 väljumist, märkis Rahuoja.

Samas toob maavanem välja, et parvlaev Regula mahutab maksimaalselt 60-65 sõidukit ja Harilaid 20-30 sõidukit, ainult veokeid vaid 5-7. Tema sõnul on üleveo võimekuse vähenemine ligi poole võrra vastuvõetamatu olukorras, kus hooajast tingituna võib üleveo vajadus väheneda kõigest 5-10 protsenti.

Tallinna Sadam teatas kolmapäeval, et nende tütarfirma TS Laevad rendib mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamiseks Vjatšeslav Leedole kuuluvad parvlaevad St.Ola ja Harilaid ning Olav Miilile kuuluva Hiiumaa.

TS Laevade juht Kaido Padar lükkas praamiliiklust puudutavad hirmud ümber. Esialgne kokkulepe laevade osas tehti täna öösel, kuid ees seisab suur töö. "Laevade ja liinide osas võib ette tulla muudatusi, aga see loksub kindlasti lähinädala jooksul paika. Keegi vedamata ei jää," rõhutas Padar ja lisas, et kui uued laevad liinile tulevad, hakkab Leiger kurseerima Rohuküla-Heltermaa liinil, nagu algselt planeeritud. "Ei ole välistatud, et võib-olla paneme oktoobri esimeseks nädalaks käima veel mõne laeva. Praegu on oluline see, et neli laeva on olemas, nüüd tegeleme graafikuga ja sellega, kõik veetud saaks," sõnas Padar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles