Leht: Saksa valitsus teadis VW heitmeprobleemidest juba 2010. aastal

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Фото производителя

Saksa valitsus ja muud ametiasutused teadsid juba 2010. aastal, et Saksa Volkswageni (VW) ja teiste autootjate diiselautode heitmed on sõites tunduvalt suuremad kui testides, kirjutab ajaleht Süddeutsche Zeitung (SZ).

VW heitmeskandaali uuriva parlamendikomisjoni aruanne ei ole rõõmustav ei autotootjatele ega valitsusele. Ekspertide järelduse kohaselt autosid kontrollinud amet ei sekkunud, kuna sellel olid autotööstusega liiga lähedased suhted, vahendab BNS.

Keskkonnaorganisatsioonide ja roheliste endiajad ei ole liidukantsler Angela Merkeli valitsus piisavalt otsustavalt sekkunud autotööstuse heitmenäitude manipulatsioonidesse.

Heidelbergi ülikooli keskkonnafüüsika keskuse teadur Denis Pöhler ütleb parlamendi tellitud uuringus, et peaaegu kõik diiselautod olid timmitud nii, et need heitmetestides ei ületanud lubatud näite. Tema sõnul tehti juba 2010. aastal uuring, mis kinnitas diiselautode heitmeprobleeme. Kuid seda ei arvestatud.

Parlamendikomisjon on palunud hinnangu ka Saksa autoliidult (ADAC), mis üldiselt autotööstust ei arvusta. ADAC-i tehnikadirektor Reinhard Kolke on esitanud oma hinnangu 2010. aasta 2. juuni kirjas, kus ta hoiatab keskkonnaministeeriumi, et diiselautode heitmetega on probleeme.

ADAC alustas oma heitmetestidega juba 2003. aastal. Nendega taheti näidata, et testitulemustes ja tavalisel sõitmisel on autode heitmenäidud väga erinevad.

USA-s paljastati VW heitmenäitude pettus eelmisel sügisel. Viimaste hinnangute kohaselt läheb see VW-le maksma üle 35 miljardi euro.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles