Renault’st lekkis akude hinnalisandi info

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault Dezir'i valuvelg
Renault Dezir'i valuvelg Foto: SCANPIX

Renault' skandaaliga vahetult kokku puutunud allika sõnutsi puudutas firmast varastatud informatsioon elektriautode akude hinna määramise mudelit. Täpsemalt: erinevust akude tootmise maksumuse ja selle hinna vahel, mida Renault klientidelt kavatseb küsida.

Kuna käimas on kriminaaluurimine, palus allikas oma nime mitte avaldada.

Ta lisas, et Renault’d teavitati elektriautode programmi ärisaladuste lekkest terve rea «väga üksikasjalike» anonüümsete kirjade vahendusel.

Väidetava tööstusspionaaži juhtumiga tegelevad Prantsuse riigiprokurörid, kes on esitanud süüdistused ka firma kolmele endisele juhtivtöötajale.

Akud on elektriautode kõige kallim komponent. Autode ja akudega seonduv hinnapoliitika kujutab endast hetkel tundlikku teemat, kuna Renault ja Nissan plaanivad 2014. aastaks lausa kaheksa pistikust laetavat mudelit turule paisata.

Renault plaanib kõikide autode akusid esialgu ostjatele liisida ja ning ei soovi neid auto osana müüa. Esiteks seetõttu, et see võtmelise tähtsusega komponent maksab palju raha.

Teiseks võiks nii kannatada sõidukite jääkväärtus.

«See on tundlik info,» ütles Credit Suisse’i autoanalüütik Arndt Ellinghorst. «Kõik keerleb aku maksumuse ümber – ning kuidas leida ärimudel sellele hinna määramiseks.»

Renault ja Nissan rajavad Suurbritanniasse, Portugali, Prantsusmaale, USAsse ja Jaapanisse viis liitium-ioon autoakude valmistamise tehast.

Nad väidavad endil olevat esimese käigu eelise, kuna on ainsad, kes hakkavad tootma elektriautode «kogu spektrit» koos mootorite, akude ja laadijatega.

Mõned konkurendid ja analüütikud kalduvad aga arvama, et elektriautod jäävad veel pikkadeks aastateks nišitoodeteks.

Kolm endist töötajat, kellest üks töötas Renault' elektriautode programmis ja teised kaks kõrgtehnoloogiliste projektide osakonnas, vallandati käesoleva aasta alguses.

Renault usub, et neile on edastatud informatsiooni eest makstud. Nagu ütleb üks teine lähedalseisev allikas, on «raha jäljed üsna selged».

Kõik kolm salgavad oma süüd.

Renault on seni viidanud vaid firmasisesele «hoiatussignaalile» ega soovinud eile kirjade üksikasju kommenteerida.

Firma sõnutsi puuduvad neil tõendid selle koha, et lekkinud oleks patenteeritud tehnoloogilist informatsiooni, mida töötajad saavad näha vaid allkirja alusel.

«Me teame, et seda pole puututud,» ütles Renault. «Kuid me teame, et neil inimestel oli juurdepääs ärimudeleid puudutavale infole ning hinnakalkulatsioonidele.»

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles