Ametiühing: bussijuhtide madal töötasu ohustab ühistranspordi kvaliteeti ja turvalisust

Marge Aliaga
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna piiril Perterburi teel sattus laupäeval liiklusõnnetusse lapsi täis buss, mille juht oli raskes joobes.
Tallinna piiril Perterburi teel sattus laupäeval liiklusõnnetusse lapsi täis buss, mille juht oli raskes joobes. Foto: Martin Ilustrumm

Transpordi Ametiühingu hinnangul on tugev konkurents bussiturul ja bussijuhtide liiga madal töötasu asunud otseselt ohustama teenuse kvaliteeti ja turvalisust.

Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Jaan-Hendrik Toomeli sõnul ei taga ainult liinihangetel nõutud uued bussid veel kvaliteetset teenust, kuna tavaliselt hangitakse kõige odavamad sõidukid, mis oma mugavuselt ja kvaliteedilt ei vasta tänapäevastele nõuetele, teatas ametiühing.

«Oluline on saada bussirooli klienditeenindaja, kes tunnetaks vastutust ja suudaks pakkuda vähemalt poole kogu teenuse kvaliteedist. Paraku on üheks sektori arengut pidurdavaks teguriks noorte kutseliste juhtide puudus - sektorisse ei tule juurde noori bussijuhte, kuna töötasu ei vasta nende ootustele,» sõnas Toomel.

Kuna töötasu on madal ja ka avalikud liinihanked võidetakse väga madalate hindadega, siis satub bussirooli ka inimesi, kes seda tööd oma isikuomaduste, harjumuste või oskuste poolest tegema ei sobi. Kahjuks on näha trendina seda, et ka soliidsed bussifirmad on tihedas konkurentsis hakanud eelistama töötajaid, kes nö on kõigega rahul ja midagi ei nõua.

Laupäeval Tallinnas toimunud juhtumi valguses lasub Transpordi Ametiühingu bussijuhtide koordinaatori Aare Kübarsepa arvates vastutus lisaks bussijuhile selgelt ka tööandjal ja tellijal.

«Eriti laste veol tuleb teenuse osutajaks valida soliidne ettevõte, mis ei ole ilmselt küll soodsaim hinna poolest, kuid tagab kindlasti parema kvaliteedi ja reisijate ohutuse,» rääkis Kübarsepp.

«Arvata võib, et olukorras, kus bussijuhid võivad ise garaažis tellimusi vastu võtta ja oma äranägemise järgi täitma hakata, võib juhtuda, et ka palka ei maksta ettenähtud ulatuses ja seaduslikel alustel. Seega peaks ka tööinspektsioonil ja maksuametil eelkõige olema huvi selliste ettevõtetega tegeleda,» lisas Kübarsepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles