Eestlaste idufirma võib viia seadusemuudatuseni

Marge Aliaga
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A conventional delivery truck of Germany's biggest retailer Metro AG stands behind the world's first commercial delivery robot of Starship Technologies during a demonstration at Metro's headquarter in Duesseldorf, Germany, June 7, 2016. The six-wheels electrical delivery robot designed by the Skype founders Ahti Heinla and Janus Friis can autonomously navigate and carry a maximum load of 20 kilograms over a distance of six kilometres from its base station at a maximum speed of 6 km/h.  REUTERS/Wolfgang Rattay
A conventional delivery truck of Germany's biggest retailer Metro AG stands behind the world's first commercial delivery robot of Starship Technologies during a demonstration at Metro's headquarter in Duesseldorf, Germany, June 7, 2016. The six-wheels electrical delivery robot designed by the Skype founders Ahti Heinla and Janus Friis can autonomously navigate and carry a maximum load of 20 kilograms over a distance of six kilometres from its base station at a maximum speed of 6 km/h. REUTERS/Wolfgang Rattay Foto: WOLFGANG RATTAY/REUTERS

Starship Technologies'i poolt ehitatavad pakirobotid sõidavad juba tänavatel. See sunnib riiki mõtlema uut tüüpi seadusandlusele, mis sunniks arvestama ka sääraste pakiveorobotitega.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja sõnas ameti ajakirjale TeeLeht, et enamiku idufirmade saatuseks on läbikukkumine. Kuid Starship Technologies on teinud väga tõsiseltvõetavat tööd. «Kui Starshipiga ei juhtu nii nagu enamiku start-up'idega ja kui nende robotite kasutus läheb massiliseks, on see kindlasti liiklusohutuse seisukohalt proovikivi,» usub ta.

Praegusel prooviperioodil liiguvad robotid tänavaid mööda koos saatjatega, ent mitte tehnoloogia tõttu. Inimene aitab selgitada olukorda, kui keegi pakirobotit nähes peaks segadusse sattuma, sõnas ettevõtte ärijuht Allan Martinson.

Ernits tõi välja mitu küsimust seoses pakirobitite seadusandlusegal. Kui suured nad on? Kuhu neid lubada? Kuidas nad käituvad?  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles