Tallinna Sadam ostis Leedolt parvlaeva Regula (6)

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mandri ja Saaremaa vahet sõitev parvlaev Regula.
Mandri ja Saaremaa vahet sõitev parvlaev Regula. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad kinnitas, et sõlmis lepingu Vjatšeslav Leedo ettevõtte Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks.

Regula soetamine on osa ettevõtte varuplaanist tagada parvlaevaliiklus Eesti suursaarte ja mandri vahel alates 1. oktoobrist, varulaeva näeb ette ka leping riigiga, teatas TS Laevad.

Otsuse tegemisel Regula ostuks said määravaks asjaolud, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning jääklassiga laevaga, mis sobib võimalike tõrgete korral asenduslaevaks aastaringselt ja mitmeteks aastateks. Laev on varasemalt seilanud nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa liinil ehk on olemas kindlus laeva sobivusest sadamate infrastruktuuriga.

TS Laevad meeskond on varulaeva otsingu jooksul kontakteerunud ligi kolmekümne ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Valikus olnud laevadest tehti Regula kasuks otsus just tulenevalt parimast võimalikust hinna ja kvaliteedi suhtest.

TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele. «Oli laevu, millel puudus jääklass, oli laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Ühe laeva välistasime puhtalt selle pärast, et ta ei sobinud tänaste kaldarampidega,» selgitas Padar.

Padar tõi veel välja asjaolu, et ehitusgraafikud tehastes on äärmiselt pingelised ja seetõttu jätkatakse erinevate ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. TS laevade juhi sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis, kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama.

«Tajume vastutust, mis meil ja Tallinna Sadamal on. Protsess on ülimalt pingeline ja laevu hangime aastakümneteks, mistõttu kvaliteedis vastuvõtmisel me allahindlust teha ei tohi. Peame olema valmis igaks olukorraks, ka selleks, kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis praamide saabumist võib aeglustada,» rõhutas Padar ja lisas, et selleks töötatakse ka ajutiste asenduslaevade hankimisega.

«Vajadusel peame suutma kas või kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo. Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me täna ette ei näe, kuid valmis peame selleks olema, et kõik toimiks,» märkis Padar.

MKMi ja TS Laevade vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et 24 tunni jooksul peab vedaja tagama varulaeva olemasolu, kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma.

Parvlaev Regula mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot. Laev antakse Tallinna Sadama tütarettevõtte kasutusse 1. oktoobril.

Saaremaa Laevakompanii: Regula jätkab tööd

Saaremaa Laevakompanii teatas täna hommikul samuti, et müüs parvlaev Regula TS Laevad OÜ-le, jätkates 1. oktoobrist mandri ja suursaarte vahel parvlaevaliikuse tehnilise opereerimisega.

AS Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk sõnas, et parvlaev Regula on läbi aastate tõestanud sobivust mandri ja suursaarte vahelistel liinidel, olles töökindel, hästi sissesõidetud ning nii meeskonnale kui ka reisijatele juba omaks saanud.

«Regula müük on hea lahendus kõikidele osapooltele – alates 1. oktoobrist jätkab Saaremaa Laevakompanii parvlaev Regula tehnilise opereerimisega ning senine kogenud laevameeskond saab jätkata oma igapäevast tööd, aidates kaasa sujuvale ühendusele mandri ja suursaarte vahel,» selgitas Rihvk.

Parvlaev vahetab omanikku 1. oktoobrist, kuid Regula tehnilise opereerimisega jätkab Saaremaa Laevakompanii.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles