Tallinna Sadam on ostmas Saaremaa Laevakompanii parvlaeva Regula (4)

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mandri ja Saaremaa vahet sõitev parvlaev Regula.
Mandri ja Saaremaa vahet sõitev parvlaev Regula. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Tallinna Sadam on ostmas Vjatšeslav Leedo ettevõttelt Saaremaa Laevakompanii parvlaeva Regula, väidetavalt jääb ostusumma vahemikku kolm kuni kuus miljonit eurot.

Ametlikult Tallinna Sadam seda täna välja ei ütle, kuna kõik allkirjad pole veel antud, kuid «Aktuaalse kaamera» andmeil teavitatakse ostust ametlikult homme, vahendas ERRi uudisteportaal.

Tallinna Sadam on varasemalt kinnitanud, et ettevõttel on vaja varuplaani olukorraks, kui Poolast ja Türgist ostetud parvlaevad ei jõua õigeks ajaks liinile. Samas jätab Tallinna Sadam ilmselt Regula endale ka siis, kui kõik uued laevad on kohal, sest see hakkab asendama remondis olevaid laevu.

«Viimase /.../ kahe kuu jooksul oleme võtnud umbes 30 ettevõttega ühendust, kes võiks parvlava omada ja väga paljud läbirääkimised on hetkel pooleli,» rääkis Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar «Aktuaalsele kaamerale».

Padar ütles täna õhtul Postimehele, et hetkel valmistutakse kõigiks stsenaariumideks ega kinnitanud veel Regula ostu. «Järgmistel päevadel jagame täpsemaid kommentaare,» lisas ta.

Oktoobrist mandri ja saarte vahel laevaliikluse opereerimisega alustava TS Laevad OÜ Türgist ja Poolast tellitud parvlaevade valmimistähtajad on lahtised. Juba mõnda aega on selge, et uued parvlaevad hilinevad ning see on sundinud ettevõtet asenduslaevu otsima. TS Laevadel on hilinemise puhuks käimas läbirääkimised erinevate pakkujatega, et tagada riigiga sõlmitud lepingu täitmine.

Padar ütles möödunud nädalal Postimehele, et ei ole veel kindel, kes seniks renditeenust pakkuma hakkab. «Oleme kuni Vahemereni kaardistanud kõik laevapakkujad, kuid protsess on äärmiselt mahukas ja aeganõudev,» kommenteeris Padar hetkeolukorda ning lisas, et pakkumise võitja peaks selguma juuli lõpuks. «Soovime rentida ühe lühiajalise parvlaeva ning ühe varulaeva,» lisas ta.

Lisaks välismaistele laevafirmadele on teada, et üks pakkujatest on ka Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo. Leedo nõuab aga parvlaevaliikluse korraldamise lepingust ilmajäämise tõttu riigilt ligi 100 miljoni suurust kahjutasu.

Padar kinnitas, et kuigi praegune olukord on segane ning kindlaid kuupäevi ta öelda ei julge, on kindel, et 1. oktoobrist mandri ja saarte vahel parvlaevaliiklus toimub.

TS Laevad OÜ on Tallinna Sadama tütarettevõte, mis alustab 1. oktoobrist 2016 parvlaevaliikluse opereerimist Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel. Selleks on tellitud neli uut parvlaeva, kaks neist - «Tõll» ja «Piret» - Poola laevatehasest Remontowa ning teised kaks uut parvlaeva -«Leiger» ja «Tiiu» - Türgi laevtehasest Sefine.

Loe lisaks:

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles