A. Le Coq’i jooke osteti mullu 125 miljonit liitrit

Laura Raus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A.Le Coq õlletehase juht Tarmo Noop.
A.Le Coq õlletehase juht Tarmo Noop. Foto: Margus Ansu

Joogitootja A. Le Coq’i kogumüük kasvas eelmisel aastal 10 protsenti 125 miljoni liitrini.


Üle 108 miljoni liitri müüdi Eestis ning üle 16 miljoni liitri eksporditi Leetu, Inglismaale, Soome ja Taani. Ekspordimaht kasvas 30 protsenti, teatas A. Le Coq.

«Tarbimise langus siseturul sundis otsima lisavõimalusi Leedu, Soome ja Taani turul, kus olime edukad õlle, siidri ja longero müügis,» kommenteeris ekspordi kasvu A. Le Coq’i juht Tarmo Noop. Ta lisas, et  2011. aasta eesmärgiks on sisenemine Rootsi ja Saksamaa turule, müügivõimalusi nähakse siidri ja longero segmendis.

Suurim müügikasv sisemaal oli õlle (9 protsenti), karastusjoogi (18 protsenti), long-dringi (6 protsenti) ning mahlajoogi (12 protsenti) kategoorias.

Müügiedu karastusjoogi sektoris tagas sisenemine koolajookide segmenti. «RC Cola oli meie jaoks suur risk, kuna julgesime maailma-brändiga konkureerima hakata. Tänaseks oleme poole aastaga saavutanud 12-protsendise turuosa koolajookide segmendis, mis oli meie aasta eesmärk,» oli Noop rahul.

Noobi hinnangul oli joogiturg tervikuna möödunud aastal kerges miinuses.

«Kuna turunumbrid arvutatakse müüdud õllede koguste pealt ja A. Le Coq’i tooteportfelli kuulub ka Heineken, siis A. Le Coq’i poolt müüdud brändiõllede turuosa oli 39,2 protsenti, millega edestasime kõiki konkurente,» märkis ta. Eelmise aastaga võrreldes kasvas turuosa uuringufirma Nielseni andmetel 0,5 protsendipunkti võrra.

Samas A. Le Coq’i konkurent Saku Õlletehas peab turuliidriks ennast. Saku Õlletehase omabrändide mahuline turuosa moodustas Nielseni andmetel mullu 38,2 protsenti, A. Le Coqi omabrändide osa oli aga 38,0 protsenti. Saku Õlletehas võiks enda sõnul mahu sisse arvestada veel ka Baltika, mille turuosa oli eelmisel aastal 1,1 protsenti ning siis oleks Saku turuosa kokku 39,3 protsenti. A. Le Coq aga täpsustas, et Saku omandas Baltika esindusõigused alles selle aasta alguses.

A. Le Coq’i olulisemateks brändideks on A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad. Ettevõte on maailmas enimmüüdud Hollandi õllebrändi Heineken ametlik esindaja Eestis.

A. Le Coq on esimene Eesti ettevõte, kes on pälvinud rahvusvaheliselt tunnustatud Euroopa toidu- ja joogikultuuri Aurum auhinna, millega tunnustatakse ettevõtteid või üksikisikuid, kes aitavad kaasa Euroopa piirkondliku toidu- ja joogikultuuri arendamisele ja säilitamisele. A. Le Coq pälvis väärika auhinna tänu ettevõtte ajaloolisele taustale ning kohalike Eesti traditsiooniliste jookide tootmisele nagu kali, Kelluke ja Limonaad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles