Uber alustas Eestis hinnasõda (4)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uberi sõidujagamisteenuse äpp
Uberi sõidujagamisteenuse äpp Foto: Mattias Tammet/Õhtuleht

Kuigi reisijad võivad Uberi järgmise Eestis rakenduva sammu üle rõõmustada, ei tee see kindlasti rõõmsaks ei taksojuhte ega teisi sõidujagamisteenust pakkuvaid firmasid. Nimelt alandab ettevõte alates 1. juulist sõiduhinda veerandi võrra, suurendamaks seeläbi nõudlust teenuse järele.

«Peamine eesmärk on teha teenus Uberi kaudu kättesaadavamaks,» selgitas ettevõtte otsust Uber Baltikumi juht Enn Metsar. Tema sõnul on mitme üleilmsed näited tõestanud, et kui hinnatase on madalam, siis kasvab ka nõudlus teenuse järele.

«Kui me vaatame näiteks seda, et Tallinnas on tasuta ühistransport, aga sellest hoolimata on siin kuskil 140 000 eraautot,» rääkis Metsar, mis potentsiaali nad hinna langetamisel näevad. «Teisest küljest me mõtleme ka juhtidele - küsimus on siin ka efektiivsuses,» lisas Uber Baltikumi juht.

Kui vaadata Uberi juhtide kulutatud aega, siis see läheb kolme etapi peale. «Üks on kutse ootamine, teine on sõitjale järgi sõitmine ja alles kolmas on sõitja viimine soovitud sihtkohta,» kirjeldas Metsar. Samas neist kolmest ainult viimase eest saab juht tasu, mistõttu on kaks esimest etappi juhi seisukohalt ebaefektiivsed.

Just seda aitaks aga lahendada suurenenud nõudlus, mida ettevõte veerandi võrra soodsama sõidu hinnaga soovib saavutada. «Kui on linnas rohkem inimesi, kes soovivad Uberiga sõita, siis on tõenäoline, et lähim auto on lähemal, kui praegu, ja sellega väheneb ka reisija juurde sõitmiseks kuluv aeg,» rääkis Metsar.

Tegemist ei ole ajutise kampaaniaga, vaid alates 1. juulist hakkabki Uberiga sõitjatele kehtima senisest hinnast veerandi võrra soodsam hind. «Loomulikult me valmistume ette ka selleks, et järgnevatel päevadel ja nädalatel oleks juhte rohkem,» rääkis Uber Baltikumi juht ettevalmistustest uuele hinnapoliitikale üleminemisele.

Küll aga ei tähenda tavainimese jaoks soodsamaks läinud sõit, et sellega kaasneks sissetuleku vähenemine Uberi autojuhtide jaoks, otse vastupidi. «Meie eesmärk on, et on rohkem nõudlust ja samas ka juhtide sissetulekud tunnis kasvaksid,» kinnitas Metsar. Mujal maailmas toimunud näidete põhjal loodab ettevõte uue hinnapoliitikaga Eestis edu saavutada paari-kolme nädalaga.

Keskmine sõidujagamisplatvormiga liitunud autojuht Eestis kasutab Uberi partnerirakendust kuni 15 tundi nädalas. Pooled juhtidest, kes nädala jooksul teevad vähemalt ühe sõidu, kasutavad rakendust kümme tundi nädalas või vähem.

Eestis on Uberiga liitunud üle mitmesaja juhi, aktiivselt pakuvad nädalas sõiduvõimalust kuskil sadakond.

Vaata tabelist, palju erineb Uberi hinnakiri varasemast.

Sõidujagamisplatvorm

Alustustasu

Kilomeetri kohta

Minuti kohta

Miinimumhind

UBERi vana hind

1,9 eurot

0,35 eurot

0,15 eurot

3,00 eurot

UBERi uus hind

1,3 eurot

0,3 eurot

0,1 eurot

2,5 eurot

Allikas: ettevõtte koduleht 

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles