Riik teeb ettevalmistusi ühe ettevõtte erastamiseks (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teeb ettevalmistusi riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo erastamiseks.

Tänavu mai lõpus toimus MKM-is esimene kohtumine, kus arutati raudteefirma erastamise stsenaariumite üle: kui palju ettevõte maksab, kes oleksid potentsiaalsed ostjad või investorid ning kas ettevõte erastatakse täielikult või osaliselt, selgub EVR Cargo nõukogu protokollidest.

MKM-i transpordi asekantsler Ahti Kuningas ütles BNS-ile, et ametnikud teevad prognoose tulevikus veoettevõtte erastamiseks, kui selleks peaks poliitiline suunis tulema. Ta põhjendas seda majandusminister Kristen Michali seisukohaga, et riik ei peaks olema omanik valdkondades, kus turg tõrgeteta toimib ning kui raudtee kaubaturg on stabiilsem, on võimalik arutada Cargo vähemusosaluse erastamist või börsile viimist.

«Seetõttu proovimegi hinnata Cargo lähiaastate ja pikemat perspektiivi, et kui kaubaturg muutub ettearvatavamaks ning poliitiline suunis tuleb, siis oleme juba esialgse info kokku kogunud,» lisas Kuningas.

Küsimuse peale, mida MKM-i ja firma kohtumisel arutati, vastas EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu, et erastamise plaan on tõsine, kuid praegu on veel vara täpsemat infot avaldada. «Prognoositud maksumust küll puudutati, aga kuivõrd see oli juhatuse ja MKM-i esimene selleteemaline kohtumine, siis arutasime peamiselt protsessi tehnilisi küsimusi ning võimalik hind on süvitsi läbi analüüsimata,» ütles ta BNS-ile.

Toomsalu sõnul on praegu kindel vaid see, et EVR Cargo juhatus ja osaluse valdaja ehk MKM kohtuvad uuesti augustis-septembris, et arutada detailsemalt erastamise küsimust.

Raudteefirma nõukogu koosoleku protokollidest tuleb veel välja, et kaalumisel on ka Cargo liitumine Vopak E.O.S. AS-i tütarfirma, raudteetranspordiga tegeleva E.R.S. AS-iga. Samas märkis Toomsalu, et see ei ole enam nii aktuaalne, kuna E.R.S.-i kaubaveomaht on sisuliselt olematu.

Lisaks arutati selle üle, kas EVR Cargo peaks ostma Oleg Ossinovski Skinest Rail AS-ile kuuluva Valga depoo. «Siin on kaks varianti, kas Valga depoo ostaks ära meie Tapa depood või Cargo ostaks ära Valga depoo,» märkis Toomsalu.

«Depoode ostmist emba-kumba pidi võiks edasi arutada just erastamise võtmes, sest siis oleks tõenäoliselt sellisel ettevõttel Eestis väärtus suurem, kellel puudub otsene konkurent. Ennekõike tuleb aru saada, milline plaan erastamise osas on omanikul, milline on Tapa depoo väärtus ning milline on Valga depoo väärtus,» lisas juhatuse esimees.

EVR Cargo kaubamahtusid ja majandustulemusi on viimasel ajal negatiivselt mõjutanud Eesti ja Venemaa vahelise raudteetransiidi drastiline kukkumine. Ettevõte teenis mullu vähenevate kaubamahtude tõttu ligi 1,8 miljonit eurot kahjumit. Aasta varem teenis firma 2,15 miljonit euro puhaskasumit.

Tänavu esimeses kvartalis oli EVR Cargo veomaht 2,56 miljonit tonni, mida on 26 protsenti vähem kui mullu samal perioodil. Veomahud on vähenenud kõikide kaubagruppide lõikes, välja arvatud puistekaubad ning keemiakaubad.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles