Ministeerium võib asuda laenutoodete reklaamipiiranguid leevendama

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaenu reklaam
Kiirlaenu reklaam Foto: Toomas Huik

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) plaanib koos turuosaliste esindajatega üle analüüsida laenutoodete reklaamipiirangud ja jõuda otsusele, kas piirangud vajavad leevendamist.

«Reklaamiseaduse muudatused jõustusid aasta alguses ning esimese kuue kuu jooksul on rakendamise käigus selgunud mitmed küsimused, mis vajavad täpsustamist. Nendele juhivad tähelepanu ka Pangaliit ja Financeestonia. MKM on nende huvigruppidega ka juba ühendust võtnud ja leppinud kokku, et augusti esimesel poolel arutatakse koos ministeeriumi ja tarbijakaitseametiga rakendusküsimused läbi ja analüüsitakse tänast praktikat põhjalikumalt,» ütles MKM-i siseturu asekantsler Keit Kasemets BNS-ile.

«Esialgne analüüs näitab, et teatud muudatused vähemalt rakenduspraktikas on vajalikud. Ehk oleme läinud liiga kaugele kui autoliisingu reklaamis ei saa näidata autot ja pesumasina järelmaksu reklaamis pesumasinat. Seda, kas vajalik on ka seaduse muutmine, otsustatakse koos huvigruppidega pärast rakenduspraktika analüüsi,» lisas Kasemets.

Nii finantssektori katuseorganisatsioon Financeestonia kui ka Eesti pankade esindusorganisatsioon pangaliit on saatnud MKM-ile kirja, milledes teevad asutused ettepaneku üle vaadata laenutoodete reklaamipiirangute asjakohasus. Huvigruppide hinnangul on praeguseks tagatud tarbijatele piisav kaitstus ka muude seadustega, mistõttu laenutoodete reklaami piiramine ei ole enam vajalik.

Käesoleval aastal jõustus seadusemuudatus, mis seadis senisest rangemad piirangud erinevate laenutoodete reklaamimisele. Seadusemuudatus oli üheks vastureaktsiooniks inimeste kergekäelisele tarbimis- ja kiirlaenude võtmisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles