Nordea Eesti uus juht: suuna- ega strateegiamuutust ei tule

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gerd Müller juhtis seni Nordea Eesti filiaali.
Gerd Müller juhtis seni Nordea Eesti filiaali. Foto: Erakogu

Nordea Eesti üksust juulist juhtima asuva Gerd Mülleri sõnul loodab pank kasvu nii eraisikute kui ka ettevõtete segmendis.

Müller (44) liitus Nordeaga 2015. aastal Baltikumi äriarenduse juhina ja Balti juhtkonna liikmena, millele eelnes pikaajaline rahvusvaheline karjäär finantstehnoloogia teenuste valdkonnas piirkondliku juhina ettevõtetes TAG Systems (EVRY), First Data ja EuroProcessing International.

Müller asendab vähem kui kaks aastat Eesti üksust juhtinud Petri Nikkilät, kes asub tööle Nordea Grupis eraisikute panganduse strateegia- ja arendusjuhina.

Järgneb intervjuu Gerd Mülleriga.

Millise tundega uuele ametikohale asute?

Ikka positiivse tundega, näen selles positiivseid väljakutseid. Ma olen Nordeas olnud peaaegu kaheksa kuud. See ei ole just liiga pikk aeg, aga on piisav, et organisatsioonist tekiks mingisugune arusaam ja väga selge arusaam suundadest, kuhu liigume.

Millised eesmärgid kõrgemalt ette anti?

Eesmärgid juhivahetusega kindlasti ei muutu. Eesmärk on kasvada universaalpangana kogu Baltikumis. Selles mõttes ei ole siin strateegia- ega suunamuutust. Pigem on siin grupitasandil organisatsiooni muutus, mis positiivselt tõi välja selle, et Petril (Endine Nordea Eesti juht Petri Nikkilä, toim) on uus ja põnevam, veelgi suurem roll kui seni ning mina asun täitma seda rolli, mis siin Eesti juhi kohal on. Ma ütleks sedapidi, et see ei seondu mingi strateegiamuudatusega.

Nordea pank on finantsinspektsiooni hiljutiste andmete põhjal laenuturul 16protsendiga ja hoiusteturul 10protsendise turuosaga selgelt kolmandal kohal. Kust või kelle arvelt võiks see kasv tulla?

Kasvu näeme mõlemas segmendis, nii eraisikute kui ettevõtete segmendis. Ettevõtete poole peal ei ole see kasv võib-olla selline nagu turuosalised ootaksid. Majanduskriis on kindlalt selja taga, kuid ettevõtjate käitumises on näha ettevaatlikust. Eraisikute poole pealt tundub seda tulevikukindlust inimestes palju rohkem olevat. Näeme selgelt, et eluasemeturul ja ja liisinguturul on eraisikute poole pealt see dünaamika suurem. Me otsime kasvu selgelt mõlemas segmendis. Kui ajalooliselt on see olnud ettevõtete poole pealt rohkem suurettevõtetele suunatud, siis väga selgelt me tahame olla pank kõigi jaoks. Eraisikute poole pealt on see selgelt niigi nii.

Kaks väiksemat panka DNB ja Danske tõmbasid Eestis erakliendiäri kokku. Teie sõnul Nordeal seda plaani siis ei ole?

Absoluutselt. Me tahame kindlasti eraisikute turul kasvada. See on meie jaoks äärmiselt oluline. Kui vaadata näiteks eluasemelaenuturulgi ringi, siis ma arvan, et see oleks kurjast, kui panku veel vähemaks jääks.

Kolleeg Tõnis Oja kirjutas aprillis oma anonüümsetele allikatele toetudes, et Eestis tegutsevad kolm väiksemat panka, nende hulgas ka Nordea kohalik filiaal, on juba mõnda aega müügis. Kas see vastab tõele?

Ajakirjanduses niimoodi avaldades on see kindlasti spekulatsioon. Ma ei saa seda kuidagi kommenteerida, veel vähem konkurentide asju.

Kas Nordea plaanib ennast igal juhul pikaajaliselt Eestiga siduda?

Absoluutselt.

Vihjasite pressiteates, et kavatsete pöörata erilist tähelepanu erinevate teeninduskanalite arendamisele. Mida võiks see Nordea klientidele täpsemalt tähendada?

Kliendi jaoks tähendab see oluliselt suuremat mitmekesisust. Ütleme nõustamine, eriti investeeringute valdkonnas ja ka eluasemelaenuvaldkonnas, tegelikult ükskõik millises valdkonnas on jäänud seni väga kontorikeskseks. Me näeme seda, et lisaks panka tulemisele tahame me pakkuda selgelt rohkem alternatiive, on see siis Skype´i kaudu või internetipanga kaudu, seda selleks, et pangaasjade ajamine ei sõltuks otseselt panga lahtioleku aegadest. Loomulikult panustame selgelt ka kogu interneti- ja mobiilipoole arengusse, sest igapäevane pangandus on selgelt suures osas sinna juba liikunud. Tahame, et kliendil oleks võimalik sõltumata asukohast ja ajast oma asju ajada. Mitte ainult makseid teha, vaid saada ka nõu ja esitada küsimusi.

Lõpuks esitaks ka natuke meelelahutuslikuma küsimuse. Olete Saksamaa legendaarse jalgpalluri Gerd Mülleri nimekaim. Kellele ise Euroopa meistrivõistlustel pöialt hoiate?

Kas ma peaks nime järgi vastama, et Saksamaale? (naerab). Pöialt hoian Inglismaale ja Prantsusmaale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles