Graanul Invest: kütuseaktsiisi tõusu mõju metsandusele on 3,7 miljonit

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kütuseaktsiisi tõus mõjutab metsasektorit oluliselt.
Kütuseaktsiisi tõus mõjutab metsasektorit oluliselt. Foto: Elmo Riig / Sakala

Graanul Investi juhatuse liikme Jaano Haidla sõnul on kütuseaktsiisi tõusu mõju metsandussektorile tänavu 3,7 miljonit eurot, tõustes 2018. aastaks juba 10 miljonini, samas ei võimalda riik selle leevendamiseks sõita raskemate veokitega ja ka raudteetransport on Eestis liiga kallis.

Kütusekatsiisi mõju mestatööstusele on tänavu suurusjärgus 3,7 miljonit, järgmisel aastal 6,7 miljonit ja 2018. aastal juba 10 miljonit eurot, ehk suurusjärgus 1 euro tihumeetri kohta, rääkis Haidla kolmapäeval Eesti Puidu- ja Metsatööstuste Liidu konverentsil, vahendab BNS.

See tõus tuleb tema sõnul panna ka lähiriikide konteksti, vaadata nende aktsiise ja sektori konkurentsivõimet. «Meie oleme konkurentsitult konkurentsist väljas. Oleme kütuse kasutamisel mitu korda kallimad,» rääkis ta.

Juhul kui riik otsustab selliste maksutõusude kasuks, võiks tema sõnul kaaluda kuskil mujal regulatsiooni leebemaks muutmist. «Eestis on meil teljekoormus 8 tonni ja lubatud täismass täna 52 tonni,» ütles ta. «See täismass võiks olla 60 ja enam, kuna metsaveokitel on telgi rohkem,» lisas ta.

«Siin oleme loonud bürokraatliku tõkke, ametnikud leiavad, et kasumlikum on tihedamini sõita 52 tonniga kui harvemini 60 tonniga,» sõnas ta, märkides, et mõju teele on sama.

Haidla sõnul  oleks loogiline eelistada võimalusel autotranspordile raudteetransporti, kuid see on Eestis jällegi 1,5 korda kallim. «Raudteetransport oma olemuselt peaks olema odavam, aga kahjuks Eestis see nii ei ole,» ütles ta. Haidla lisas, et kui raudtee on ainult transiidi jaoks loodud, siis pole mõtet rääkida eestisisesest raudteetranspordist.

Lätis on Graanul Investil tema sõnul kuus tehast, kus kahest viiakse edukalt kogu maht Riia sadamasse just raudtee kaudu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles