Omanik süüdistab äkitselt juhtimise üle võtnud Tesla linnamaasturit kaubanduskeskuse rammimises (9)

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Model X paiskus kaubanduskeskusesse.
Model X paiskus kaubanduskeskusesse. Foto: Puzant Ozbag

California osariigi elaniku Puzant Ozbagi väitel võttis vaid mõned päevad varem soetatud Tesla linnamaastur Model X kohaliku kaubanduskeskuse parkimisplatsil äkitselt juhtimise üle, kiirendas üle äärekivi ning paiskus poeaknasse, kirjutab Computer World.

Õnnetuse ajal oli rooli taga Ozbagi naine. Mees, kes küll ise ei viibinud sündmuskohal, väidab, et naine ei olnud ise ühtegi autonoomset juhtimisrežiimi aktiveerinud.

«Mu naine on 45-aastane, tal on juhiluba juba peaaegu viimased 30 aastat. Ta ei ole mõni 90-aastane, kes võiks piduripedaali asemel kogemata gaasi vajutada,» ütles Ozbag Computerworldile antud intervjuus.

«Ta on selles kaubanduskeskuses käinud miljon korda. See asub meie kodust poolteise miili kaugusel.»

Õnnetuses sai auto esiosa tugevalt vigastada, samuti sai naine turvapatjade käikuminemisel käele põletushaavu.

Auto omaniku sõnul oli õnn, et naine oli varem auto rattad vasakule keeranud, kuna otse kiirendades oleks sõiduk paiskunud ilusalongi ning võinud veel mõnda inimest vigastada või tappa.

Ozbag võttis ühendust ka Teslaga ning auto on praegu hoolduses, kus lisaks parandustöödele laaditakse alla ka kogu õnnetust puudutav info.

«Ma ei ole kindel, et nad oma süüd tunnistavad,» ütles vaid viis päeva uut autot kasutada saanud omanik.

Tesla ametliku kommentaari järgi selgus sõiduki logi analüüsimisest, et auto autopiloodisüsteem ning kiiruspiiraja ei olnud enne intsidenti ega selle ajal aktiveeritud. Auto oli liikumas kiirusega 6 miili tunnis (10 km/h, toim), seejärel vajutati gaasipedaal põhja, mis põhjustaski auto järsu kiirenduse.

Sarnaselt sedaaniga Model S on ka Model X varustatud autopiloodiga, mis pakub sisselülitatuna juhile abi mitme ülesande, nagu püsikiiruse hoidmine, pidurdamine ja sõidurea vahetamine, sooritamisel.

See ei ole esimene kord, mil Tesla automaatset juhtimissüsteemi süüdistatakse õnnetuse põhjustamises. Mais teatas Utah osariigis elav Model Si omanik, et poe ette pargitud auto käivitas ennast ise ja sõitis vastu treilerit.

Tesla leidis toona tarkvara analüüsides, et enne juhi autost lahkumist oli aktiveeritud Summon-funktsioon, mis on mõeldud auto juhi abita parkimiseks. Samuti on omanikul võimalik auto Summoni abil näiteks garaažist esiukse ette kutsuda.

Model Si omaniku sõnul ei olnud ta aga ise Summon-funktsiooni sisse lülitanud.

Kommentaarid (9)
Copy
Tagasi üles