Läbimõeldud sisuturundus võib meelitada andekaid talente tööle kandideerima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Sellest, kuidas hea, ettevõtte väärtuseid peegeldav ning lugu jutustav sisuturundus aitab palgata parimaid talente, kirjutab oma arvamusloos Postimehe eriprojektide ja sisuturundusüksuse juht Kuldar Kullasepp.

Turunduskommunikatsiooni mõistetakse eelkõige kui ettevõtte soovi turundada oma toodet või teenust kliendile. Reklaami tehakse ikka selleks, et müüa. Sisuturunduse puhul on turunduskeel ja -meetodid aga erinevad, mis toob kaasa esmapilgul ehk ootamatu kõrvalmõju – sisuturundus võib mõjuda talendimagnetina.

Viimasel ajal räägitakse palju Y- ja Z-põlvkonnast. Esimeste puhul on tegemist inimestega, kes on sündinud 1980. aastatel ja 1990. aastate esimeses pooles. Z- põlvkonna moodustavad noored, kes sündinud üheksakümnendate keskpaigast hiljem. Y-põlvkond on juba tööturul väga aktiivne, Z-põlvkond on tööturule aktiivselt sisenemas. Põhjuse Z-põlvkonnast rääkida annab teadmine, et noorte väärtushinnangud võrreldes Y-põlvkonna ja eriti veel varasemate põlvkondadega on väga erinevad.

Näiteks öeldakse, et Z-põlvkond hindab madalaima hinna asemel suuremat väärtust, vajadusi täitvate lahenduste ootamise asemel luuakse neid ise, asjade omamise asemel hinnatakse kõrgemalt kogemusi, tarbimise asemel soovivad ise rohkem luua.

Z-põlvkonna liikmeid ei motiveeri mitte kõrge palk, vaid tööandjaga väärtushinnangute jagamine. Eelistakse olla seotud organisatsioonide ja ettevõtetega, kes on ühiskondlikult vastutustundlikud. Teisisõnu: Z-põlvkonna noori ja varasemate põlvkondade talente on traditsiooniliste personaliotsingu vahendite ja meetoditega üha raskem leida.

Kuidas tuleb siin mängu sisuturundus? Väga otseselt. Võimaldab see ju traditsioonilise piiratud pinnal ja piiratud lahenduste asemel kasutada sisulisemat, pikema vormi kommunikatsiooni. See loob paremad eeldused ettevõtte tõelise hingeelu tutvustamiseks ning võimaldab püüda nende inimeste tähelepanu, kes neid seisukohti ja mõtteid jagavad.

Sisuturundus personaliotsingus on kindlasti kasvav trend, kuid talentide leidmiseks ei pea tegema eraldi n-ö töökuulutuse sisuturundust. Oluline on olla pidevalt pildil ka muude sõnumitega. See, kuidas ettevõte räägib oma kaubast, kuidas suhtub klientidesse ja lahendab tekkinud probleeme, annab otseselt teada ettevõtte tõelisest olemusest.

Tehes head sisuturundust – strateegilist, läbimõeldud plaani alusel ja klienti ning üldsust austaval moel, on võimalik leida talente, kes hea meelega end ettevõttega siduda sooviksid.

Järgmisi sisuturundustegevusi planeerides mõelge, kas ja kuidas toetab see konkreetne sisu uute töötajate leidmist.

Artikkel ilmus ka Postimehe sisuturundusüksuse Coma veebilehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles