Leito: lehtede reklaamiturul on juba viiendat kuud 10-protsendine kasv

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tairo Lutter / Postimees

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul säilis ajalehtede reklaamiturul hea müügitrend ka mais; keskmiselt 10-protsendiline kasvutrend on jätkunud nüüd juba viis kuud.

«Võrreldes 2015. aasta maiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 177 külge ehk 17 protsenti, moodustades 1190 külge, reklaamikäive kasvas 155 000 eurot ehk 10 protsenti, moodustades 1,6 miljonit eurot,» ütles Leito BNS-ile.

Ajalehtede veebireklaamikäive suurenes 23 protsenti ja veebireklaamifirmade käive suurenes 4 protsenti. Veebireklaamifirmade konkurentsis külmutas mais oma tegevuse Leito sõnul üks neljast suuremast ettevõttest – Adnet, millest 49 protsenti kuulub Ekspress Grupile. «Nad hoiavad suuremaid kliente siiski orbiidil Leedu kontori kaudu. Võimalik, et see on ajutine, eks tulevik näita,» rääkis Leito.

Üldse on veebireklaamis Leito sõnul huvitavad ajad. «Reklaamiandjad usuvad endiselt, et see on kõige efektiivsem koht, kus end turundada. Samal ajal käib väga tõsine vastasseis rahvusvaheliste gigantide nagu Google, Facebook, Youtube ja rahvuslike kanalite vahel. Seni on meie omad hästi vastu pidanud,» rääkis ta.

Delfi tegi mais Leito sõnul reklaamimüügis kõigi aegade parima tulemuse - 710 000 eurot. «Kõvasti on edenenud ka Postimehe veeb, mais oli seal reklaami juba ligi 400 000 eurot,» lisas ta. «Kui USA-s on gigandid muud reklaamikanalid veebis nahka pannud, siis Eestis on tore vaadata, et oma firmad on edukas konkurentsis. Praegu on prognoosid, et kuskil 25 protsenti on välisgigantide käes. Mujal maailmas on olukord palju kehvem.»

Oma igakuises reklaamituru-uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles