Helmes: kõrge lisandväärtusega tooted kolivad mobiiltelefoni

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ando Noormets.
Ando Noormets. Foto: Peeter Langovits.

2016. aastaks on maailmas müüdud hinnanguliselt 2,5 miljardit nutitelefoni ning need moodustavad selgelt enamuse uutest müüdavatest taskutelefonidest, kirjutab AS Helmes äriarendusvaldkonna juht Ando Noormets.


Tema sõnul on erinevate mobiiliaplikatsioonide kiire levik tekitanud vajaduse sisuliste m-teenuste järele. Otsing, sotsiaalvõrgustikud, uudiste lugemine, sport ja filmide ülevaated on lisaks tavakõnedele eelistatumad mobiiliga tehtavad toimingud.

«Olen veendunud, et m-teenuste arengumudel pöördub sisulisemate teenuste poole – kodu- ja välismaised maksed, meil juba levinud mobiilne parkimine, mobiil-ID isikutuvastamisel, mobiilsete laenude rakendused, lõpetades väiksemate ostude sooritamisega.

Taskutelefonide algne idee tavakõnedest muutub lisafunktsiooniks ehk boonuseks telefonide teiste võrguteenuste kõrval. Määravaks seejuures saab alternatiivteenuste ning lisanduvate m-rakenduste hind,» nendib Noormets.

Tema sõnul toimus esimene sisuline murrang m-teenuste laialdasemaks tekkeks Apple iPad’i järgselt. Alanud aasta veebruaris näitab Apple oma iPad2. Üllatused on juba ette garanteeritud. 

«Siiski, m-teenuste kiire arenguga kaasneb risk turvalisusele ja hüppeliselt kasvavatele andmemahtudele, mis erinevatel arvutustel kasvavad paaril järgneval aastal kuni 60 korda,» lisab Noormets.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles