Venemaa tarbijausaldus on kahanenud 11 aasta väikseimaks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Delikatesside lett ühes Moskvas asuvas supermarketis
Delikatesside lett ühes Moskvas asuvas supermarketis Foto: Artyom Geodakyan/TASS

Nielseni koostatud Venemaa tarbijausaldusindeks oli esimeses kvartalis 63 punkti, mis on madalaim tase pärast 2005. aastat, kirjutab ajaleht Kommersant. Aasta tagasi oli indeks 72 punkti.

Nielseni andmetel jääb inimestel pärast põhivajaduste rahuldamist ja arvete tasumist väga vähe raha üle. 76 protsenti inimestest tunnistas, et oli sunnitud esimeses kvartalis oma kulutusi vähendama. 59 protsenti inimestest on loobunud kulutustest meelelahutusele ja 61 protsenti on lükanud edasi uute riiete ostmise. 52 protsenti ostab odavamaid toiduaineid.

Venemaa töötajate reaalpalk alanes eelmisel aastal 9,5 protsenti. Esimeses kvartalis oli langus 3,9 protsenti. Venemaa asepeaminister Olga Golodets ütles reedel, et Venemaal on tarbimiskriis. Veebruaris moodustasid 51 protsenti ostudest toidukaubad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles