Rikkaim briti kunstnik Hirst kukutab Kumus brände

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taies Damien Hirsti brändinäituselt
Taies Damien Hirsti brändinäituselt Foto: Kumu

Inglise kunstnik Damien Hirst (45) on kunstikriitikute arvates ka ise kaubamärk, sest 21. sajandi kunstivormiks on turundus.

Hirsti tööd on väljas näitusel «Mapping», mis jääb avatuks 17. aprillini. Bränditeemalistel töödel tegeleb Hirst brändide näppamisega, et need siis omatahtsi koos tavaesemetega ja oma nime silpidega kokku miksida.

Tosinkond tööd üldpealkirjaga «Last Supper» (i. k viimane õhtusöök) valmistas Hirst 1999. aastal ja ta kasutab seal visuaale siinmail vähemtuntud briti brändidest. Ühte tööd näeb fotoaknas.

Hirsti peetakse meheks, kes pööras 90ndatel briti kunstielu pea peale. Hirst tegeleb ettevõtluse ja kunstikollektsioneerimisega, tema varanduse suuruseks hinnatakse 215 miljonit inglise naela, mis on eurodes 250 miljonit, seega on tegu eeskujuliku euromiljonäriga.

«Mapping» näituse on kokku pannud Ljubljana Graafikabiennaal, tänu kellele saab Kumus vaadata teistegi tuntud kunstnike töid, nagu näiteks Pablo Picasso ja Victor Vasarely.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles