Rakvere lihakombinaadi juht: tarbija eelistab ikka odavat liha

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostjad eelistavad eestimaist liha, samas on valiku tegemisel oluline hind.
Ostjad eelistavad eestimaist liha, samas on valiku tegemisel oluline hind. Foto: Mihkel Maripuu

Lõppev aasta oli Rakvere lihakombinaadile jätkuvalt väljakutsuv, sest liha ja lihatoodete tarbimises ei ole tõusu toimunud ning endiselt eelistatakse odavama hinnaklassi ja sooduskampaanias olevaid tooteid, tõdes ettevõtte juht Anne Mere.

Sisemaine konkurents on Mere sõnul jätkuvalt  kõrge ja seda pingestab veelgi liha ja lihatoodete kasvanud import.

Kulude poolelt avaldas ettevõttele mõju avanenud elektriturule minekuga kaasnenud elektrihindade järsk tõus, samuti hakkasid 2010 aasta teises pooles üles liikuma toorainehinnad.

Mere avaldas heameelt, et hoolimata keerulisest turusituatsioonist nii Eestis kui ka kogu Baltikumis, on Rakvere lihakombinaat suutnud oma turuosa säilitada, olles turuliider hinnanguliselt kolmandikuga kogu lihatoodete turust.

Lätis on ettevõte oma turuosa jõudsalt kasvatanud nii läbi eduka tootearenduse ja müügitegevuse kui ka läbi ettevõtte ostu. Nimelt jõustus juulikuus Jelgavas galas kombinatsi ostutehing Rigas Miesnieksi poolt. Tänaseks on Rakvere lihakombinaadi tütarettevõte Rigas Miesnieks saavutanud Lätis 32-protsendilise turuosa ning on sellega ka kindel liider Läti lihatoodete turul, kinnitas Mere

2011. aastal plaanib lihakombinaat jätkata ettevõte kulubaasi vähendamise võimaluste otsimist ja realiseerimist – eelkõige puudutab see elektrienergia säästmist, maagaasi kasutamise vähendamist ning tootmisprotsesside ja töökorraldust.

«Euro aitab kindlasti kaasa Eesti majanduse stabiilsuse kasvatamisele. Loodame, et inimesed kohanevad uue valuutaga kiiresti ja muudatus ei too kaasa tarbimisaktiivsuse langust,» lausus Mere.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles