TS Laevad: Uutele parvlaevadele valitakse partnerid vaid konkursside teel

Georgi Beltadze
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Piret, mida praegu Poola tehases ehitatakse, peaks hakkama sõitma mandri ja Saaremaa vahel.
Parvlaev Piret, mida praegu Poola tehases ehitatakse, peaks hakkama sõitma mandri ja Saaremaa vahel. Foto: Tallinna Sadam

Tallinna Sadamale kuuluva ettevõte TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar kommenteeris, et laevafirma ei ole riigihanke kohuslane, vastava otsuse tegi riigikohus juba 2014. aasta lõpus. Küll aga valitakse tema sõnul kõik partnerid välja ausas konkurentsis konkursside teel.

Padar ütles pressiteate vahendusel, et eelmise aasta lõpus katkestas laevafirma eelmise juhtkonna alustatud pooleli olevad läbirääkimised erinevate partneritega, et tagada avatus, selgus ja läbipaistvus partnerite valikul. Kõikide konkursside puhul, mis oli võimalik katkestada, nii ka tema sõnul tehti ja alustati otsast peale. «Meie eesmärk on valida partnerid välja alati ettevõttele ja klientidele kõige kasulikumal ning õiglasemal moel. Üks sellistest näidetest on ka nüüdseks lõppenud toitlustuspartneri otsing,» selgitas Padar.

«TS Laevad OÜ on kehtestanud konkursside läbiviimseks kodukorra, kus konkursi tingimused kinnitab juhatus, parima pakkuja valikuks moodustatakse komisjon, pärast tulemuste kinnitamist juhatuses antakse võitjate nimed teada ka nõukogule.

Väga oluliseks peame kõikidele osalejatele võrdse info jagamise printsiipi ning seega saadetakse kõikide laekunud küsimuste vastused kõigile konkursil osalejatele. Samuti on TS Laevad jälginud põhimõtet, et kui keegi soovib oma teenust pakkuda valdkonnas, mille konkurss on tulemas või juba välja kuulutatud, siis lülitatakse osalemissoovi avaldanud ettevõte konkursil osalejate hulka.

Uute parvlaevade toitlustuskonkursil osalejad valiti välja kohalike omavalitsuste ning ettevõtjate esindajate soovitusi arvestades. Kutse saadeti kokku 14-le ettevõttele, kes olid Saaremaalt, Hiiumaalt, Läänemaalt ja Tallinnast. Pakkumise tegi kaheksa ettevõtet, kellest neljaga kohtuti teises voorus. Parima teenusepakkuja valikul said määravaks nii makstava renditasu suurus kui ka toitlustusteenuse kontseptsioon.

TS Laevad OÜ ei ole hankija riigihangete seaduse mõistes, kuna ei osuta hetkel teenuseid ega täida muid ülesandeid avalikes huvides, millel puudub äriline iseloom. Täpsem olukorra kirjeldus on toodud lisatud VAKO otsuses.

 

Kinnitame veelkord, et kuigi me ei ole riigihanke kohuslased, siis oleme võtnud põhimõtte, et otsime kõik koostööpartnerid läbi konkursside.»

TS Laevad OÜ on ASi Tallinna Sadam tütarettevõte, mis alustab parvlaevaliikluse korraldamist mandri ja suursaarte vahel alates selle aasta 1. oktoobrist.

Loe veel: Uute parvlaevade tooja kaevatakse kohtusse

Saaremaa ettevõte Novabeta ei ole rahul sellega, et Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad OÜ ei otsi lepingupartnereid läbipaistvalt, olgugi et majandab maksumaksja rahaga.

Ettevõte sai selle kogemuse, osaledes laevadele toitlustaja leidmiseks korraldatud hankel, kirjutas Saarte Hääl.

«Arvasime, et ettevõte viib hanke läbi läbipaistvalt ja kõikidele osapooltele arusaadavalt. Seda sarnaselt riigihankega, sõltumata sellest, kas tal on selleks juriidiliselt kohustus või mitte,» ütles Novabeta omanik Lembit Soe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles