Kohus lükkas seltside Rail Balticu kaebuse tagasi: puudub kaebeõigus (7)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolme maakonda läbiva Rail Balticu ehitus algab kava kohaselt aastatel 2018-2019. Raudtee peaks valmima hiljemalt 2025. aastaks.
Kolme maakonda läbiva Rail Balticu ehitus algab kava kohaselt aastatel 2018-2019. Raudtee peaks valmima hiljemalt 2025. aastaks. Foto: Hendrikson & KO

Tallinna halduskohus tagastas kaebeõiguse puudumise tõttu Harju- ja Raplamaa 16 elaniku ja kahe külaseltsi kaebuse kohustamaks Harju maavanemat lisama Rail Balticu trassi asukoha eelvalikusse tagasi menetlusest välja võetud trassialternatiivid.

Kohus tagastas kaebuse 16. märtsi määrusega selle esitajatele, ütles kohtu pressiesindaja Anneli Vilu BNSile, lisades, et kohus leidis, et kaebus tuleb tagastada kaebeõiguse puudumise tõttu.

Määrusele võib esitada määruskaebuse 15 päeva jooksul.

Elanikud ja seltsid soovisid kaebusega Harju maavanema kohustamist lisama Harju maakonnaplaneeringu menetluses Rail Balticu trassi asukoha eelvalikusse tagasi menetlusest välja võetud trassialternatiivid.

«Leiame, et 37-70 miljonit eurot kallima, kõige rohkem inimesi mõjutava ning väga oluliste keskkonnariskidega trassi valimine ei vasta Eesti riigi huvidele ja Eesti kodanike õiglustundele,» ütles Kiili valla Kangru alevikku kodu rajav Meelis Šokman eelmine nädal.

«Hagi esitajad taotlevad, et kohus rahuldaks meie esialgse õiguskaitse taotluse ning kohustaks Harju maavanemat lisama Harju maakonnaplaneeringu menetlusse Rail Balticu raudtee trassi koridori asukoha määramisel sealt välja jäetud kaks alternatiivset trassikoridori ning, et lõplik valik tehakse avalikult ja õiglaselt kaalutletult,» lisas ta.

Hagile allakirjutanud soovisid, et kohus keelaks maavanemal Harju maakonnaplaneeringu Rail Balticu trassi koridori asukoha määramise üksnes ühe – läänepoolse – trassialternatiiviga. Samuti taheti, et kohus kohustataks maavanemat veel kord analüüsima varasemalt kahte kõrvale lükatud trassikoridori varianti, millest üks on 37 miljonit eurot ja teine 70 miljonit odavam.

Kommentaarid (7)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles