Kindlustus kuuliaukudega BMWd täies mahus ei hüvita (7)

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Leedu autovaraste skeem on juba aastaid olnud sarnane. Öösel võetakse auto ning eesmärk on selega võimalikult kiiresti üle riigipiiri pääseda. Politsei eest tuleb igal juhul põgeneda.
Leedu autovaraste skeem on juba aastaid olnud sarnane. Öösel võetakse auto ning eesmärk on selega võimalikult kiiresti üle riigipiiri pääseda. Politsei eest tuleb igal juhul põgeneda. Foto: Marko Saarm

Selleks hetkeks, kui politseiuurija Aigar Palmile varahommikul helistas, oli politsei Palmi luksusliku BMW juba sõelapõhjaks tulistanud ja jooksu pannud Leedu autovargad lumistel põldudel peatanud.

Politsei läbi tulistatud ja varaste lömmi rammitud musta BMW X5 eest pakub Ergo kindlustus talle hüvitiseks kõige kesisema stsenaariumi korral poole vähem kui 86 000 eurot, mis Palm selle eest ise vaid kümne kuu eest uuest peast maksis, vahendab Äripäev

Kindlustuse kahjukäsitleja Jaanus Tents tunnistas talle ise ka, et see on nadi pakkumine, aga kindlustus on nii otsustanud ja midagi pole teha.

Kui Palm oli väljendanud Ergole korduvalt oma rahulolematust nende hüvitisepakkumisega, hakkas Ergo jagama Palmile nippe, kuidas võiks saada oma auto eest ikkagi rohkem raha, kuigi nemad ise ei ole nõus seda maksma.

Kui ta võtab vastu kindlustuse pakkumise – 43 000 eurot (s.h pool tema enda tasutud käibemaksust) ja auto jääb talle endale, lootuses, et suudab selle maha müüa kallimalt, kui kindlustuse pakutud 20 000 eurot – ja ostab Saksamaalt täpselt samasuguse auto, mis on praegu 1800 eurot kallim kui eelmine eksemplar – on Palmi kahju kogu juhtumist ligi 17 000 eurot ja seda ei hüvita talle keegi.

Loe pikemalt Äripäevast.

Ergo kindlustuse kommentaar:

Ergo transpordikahjude grupi juhi Rain Tomingase sõnul oli kindlustuse pakkumine ka omavastutust arvestades 19 protsenti uusväärtusest väiksem. «Selle kohta ei saaks ka väga suure ümardamisega öelda «pool ostusummast»,» ütles ta kindlustuse e-postiga saadetud kommentaaris.

Ergo teatel oli auto kindlustatud uusväärtuses, milline tingimus kehtib ühe aasta või kuni 30 000 kilomeetrit. Auto läbisõit oli aga üle 60 000 km, mistõttu arvestati kahjuhüvitise arvutamisel turuhinda.

Auto ostuhind oli 78 769,9 eurot. Tomingase sõnul arvestati kahju hüvitamisel kulumiks kümme protsenti, kuid samas sellise läbisõiduga sõiduki kulumina võiks arvestada isegi kuni 20 protsenti. Seega oli kindlustuse hinnangul sõiduki reaalne juhtumi eelne väärtus 71 716,47 eurot ja juhtumi järgne väärtus 20 000 eurot.

Väärtuste vahest 51 716,47 eurot lahutas kindlustus omavastutuse (lepingu kohaselt varguse puhul 15 protsenti) ehk 7 757,47 eurot.

Kliendile kuulub kindlustuse teatel hüvitamisele 43 959 eurot (väärtuste vahe miinus omavastutus). Lisaks kuulub kliendile hüvitamisele täiendavalt sõiduki jääkväärtus summas 20 000 eurot juhul, kui klient sõiduki Ergole üle annab, teatas kindlustus.

«Kui võtta aluseks aga uue auto hind ja võttes arvesse omavastutust, hüvitame 81 protsenti uue auto hinnast,» ütles Tomingas. «Kliendi kanda jääb seega 19 protsenti uue auto hinnast, millest üheksa protsenti on hinnalangus suure läbisõidu tõttu ning umbes kümme protsenti omavastutus, aga mitte 40 protsenti.»

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles