Pank registreeris ennast sõimavad veebiaadressid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Bank of America on registreerinud sadade kaupa oma tegevjuhte ja juhatuse liikmeid halvustavaid veebiaadresse.


Nagu teatavad internetifirmad, mis selliste domeeninimede ostu-müügi üle arvet peavad, on pahatahtlike lisandsõnade nagu sucs ja blows erinevate variatsioonidega domeeninimesid registreeritud enam kui 300.

Panga tegevjuhile viitavatest aadressidest võib mainida selliseid sünnitisi nagu BrianMoynihanBlows.com ja BrianMoynihanSucks.com.

Olemas on ka BofA finantsdirektori Charles Noski ja juhatuse liikme Charles Rossotti pilkeversioonid.

Suurfirmade identiteetidele kaitset pakkuv San Francisco firma MarkMonitor, mis domeenid registreeris, koheselt kommentaare anda ei saanud.

BofA keeldus kommentaaridest.

Veebinimede ostu-müügi üle arvet pidava Domain Name Wire’i toimetaja Andrew Allemanni sõnutsi üritavad firmad küll aeg-ajalt kriitikute nina alt domeene ära napsata, kuid mitte sellises koguses.

Samuti lisas Allemann, et isikute mustamist võimaldavaid nimesid ostavad firmad haruharva.

«Tavaline ostupõhjus on siiski lihtsalt brändikaitse,» ütles ta.

BofA peaks aga tõesti oma brändi agarasti kaitsma asuma, kuna on keerukate hüpoteek-väärtpaberite sepistamise tõttu luubi all ning nii Arizona kui Nevada peaprokuröride poolt pettuste pärast kohtusse kaevatud.

Paljud usuvad ka, et BofA võib osutuda WikiLeaksi järgmiseks märklauaks, kuna viimane on viidanud sellele, et paneb peagi piinlikku olukorda ühe suure panga.

Allemann ütles, et domeeninimesid saab hankida väga soodsalt, vähem kui 10-dollarise aastatasuga.

Nii on ettevõtete ja üksikisikute kaitse pankadele üsna taskukohane. Samas ei saanud pank registreerida sugugi mitte kõiki enda suhtes kriitilisi domeeninimesid.

Sest www.BankofAmericasucks.com on juba olemas ja pakub kõigile vihastele klientidele võimalust oma raevu sõnastada.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles