Uus rahvusliku lennufirma logo on inspireeritud kiilidest (3)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Nordic Aviation tutvustas täna oma uue nime Nordica taha loodavat visuaalset brändiidentiteeti, mille kesksel kohal on kiili kujutist hõlmav logo. Uuele identiteedile üleminek on etapiviisiline.

Ettevõte plaanib võtta kasutusele uue kaubamärgi juba selle kuu lõpus. Järkjärgult hakatakse uuendama kõiki kandjaid, millest nähtavaimaks on Nordica identiteeti kandvad lennukid.

Uue Nordica brändi värske visuaalse kontseptsiooni autoriks on loovagentuur Optimist, kes võitis Nordic Aviationi korraldatud brändiloome konkursi.

Reklaamiagentuurid esitasid logokuvandid täiesti tasuta. «See on liiga tähtis bränding, mida mida mitte teha,» ütles logo autor, reklaamiagentuuri Optimist disainer Bruno Palmik põhjuseks. Teda alguses selle töö peale ei pandud, vaid ta palus seda endale. «Tundus disainerikarjääri põhitöö.»

Ta kirjeldas kiili kui Eesti looduse peegeldust. Tema jaoks oli üllatav, et keegi ei ole varem kiili oma logodes väga kasutanud. Tema soov tööd teha tuligi mõttest kasutada kiili.

Agentuuridel oli logosid aega esitada kolm nädalat. Palmik rääkis, et selle logo valmimiseks läks väga palju ületunde ja magamata öid. «Põhimõtteliselt ma iga päev tegin seda,» ütles Palmik.  

Agentuuri Optimist tegevjuht, Magnus Lužkov kirjeldab uue Nordica brändi sümbolit, kiili, kui märki, mis seob hästi kokku lennuettevõtte olemuse ja identiteedi. «Kiil on müstiline ja ilus elusolend, keda igal pool ei leidu ning kes näeb lähedalt vaadates välja nagu kõrgetasemeline tehnikaime. Kiili sale keha meenutab lennukikeret ning tema lend on kiire ja kontrollitud. Mitmetes kultuuriruumides on kiil ka hea õnne sümboliks,» kirjeldas Lužkov.

Foto: Nordica

Ühtekokku laekus Nordic Aviationi korraldatud visuaalse identiteedi konkursile 23 erinevat loovlahendust 12 Eesti agentuurilt. Konkursiga otsiti kahte koostööpartnerit. Lisaks Optimistile alustab Nordic Aviation koostööd ka teise koha saavutanud Big Idea Groupiga, kelle esitatud töö tugevuseks oli strateegia ja pakutud identiteedilahenduse sidusus.

Varasemalt sellel nädalal kinnitas Nordic Aviation, et ettevõtte uueks nimeks saab peatselt Nordica, põhjendades seda sooviga rõhutada viidet põhjalale ka rahvusliku lennufirma nime juures. Lisaks on lühem ja tabavam Nordica loogiliseks jätkuks ettevõtte senisele pikale ärinimele Nordic Aviation Group, mis on jõudnud nelja kuuga avalikkuses juba omajagu kinnistuda. Ühtlasi oli oluline uue nime piisav neutraalsus, rahvusvaheline kõla ja sobivus ettevõtte tuleviku ärivõimalusi silmas pidades. Seejuures hinnati ka kooskõla ja sobivust Nordic Aviationi koostööpartneri Adria Airways nimega.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles