Kaks avaliku esinemise rusikareeglit

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaks avaliku esinemise rusikareeglit
Kaks avaliku esinemise rusikareeglit Foto: SCANPIX

Konsultant Paul Evans kirjutab portaalis Entrepreneur.com kahest avaliku esinemise ja kõnepidamise reeglist, mida ei tohiks kunagi rikkuda.

1. Karisma reegel

Kõik inimesed tahavad usaldada inimest, kes neile kõnet peab ning seetõttu tuleb end avalikul esinemisel ka usaldust äratavatel viisidel väljendada.

Publik tahab, et mikrofoni juurde astuv inimene oleks osav, huvitav, põnev, kaasahaarav, kuid sama tähtis on ka kõnepidaja usutavus. Seetõttu ei tohiks avalikul esinemisel mängida mingit väljamõeldud rolli, vaid kasutada sõnumi edastamiseks oma isikliku karakteri tugevusi, kuna see mõjub ehedamalt ja veenvamalt. Sinu karisma annab sõnumile tugevust juba enne seda, kui su suust on esimene sõna väljunud, enne seda, kui publik on kirja pannud oma esimesed märkmed või esimest korda naernud.

2. Sisukuse reegel

Karisma võib tuua sulle kuulajate silmis stiilipunkte, kuid kõige olulisem on siiski sinu kõne sisu ja sõnumid. Halb esinemine tugeva kõnega jätab alati parema mulje kui halb esinemine mittemidagiütleva kõnega.

Kõne koostamisel ja esitamisel tuleks alati mõelda publiku peale. Küsi endalt küsimus: «mis on need asjad, mis inimestel võiks minu kõnest koju jõudes meeles olla?» ning keskendu oma ettekandes just nende teemapunktide rõhutamisele.

Esinemisel on alati hea märk see, kui näed kedagi ülestähendusi tegemas. Järelikult annad sa edasi midagi sellist, mis on inimestele meeldejätmiseks piisavalt oluline.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles