Kolm juhtimisotsust, mis vormisid Spotifyst maailma turuliidri

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Spotify tegevjuht Daniel Ek
Spotify tegevjuht Daniel Ek Foto: SCANPIX

Muusikastriimimisteenuse Spotify tegevjuht Daniel Ek kirjeldas populaarses internetikeskkonnas Quora seda, millised varajased otsused aitasid väikesel Rootsi iduettevõttel areneda maailmaturu liidriks.

1. Spotify alustas tegevust kitsal turul, mida tunti läbi ja lõhki – Rootsis.

«Kui me oleks kohe USAga alustanud, poleks me kindlasti ellu jäänud. USA turg ei olnud lihtsalt valmis (Spotify-laadse striimimisteenuse jaoks, toim),» kirjutas Ek.

2. Spotify kulutas meeletult aega latentsusprobleemide lahendamisele, et elimineerida kasutajatele ebamugavat puhverdusaega.

«Vahel võib edu taga olla lihtsalt väikestele detailidele keskendumine,» väitis Spotify juht.

3. Spotify tegi vastupidiselt toona valitsenud trendile algusest peale koostööd muusikatööstusega, mitte selle vastu.

«Tol ajal mõeldi üldiselt, et teeme muusikaga, mida tahame, küll hiljem jõuab vabandust paluda,» selgitas Ek. Spotify aga pöördus kohe suurte muusikatööstuse ettevõtete poole, et juriidiline pool korda saada.

Need kolm otsust on Spotifyle selgelt ka edu toonud. Maailma populaarseima muusikastriimimisteenuse väärtuseks hinnatakse 8,5 miljardit dollarit ning sellel on kokku 30 miljonit maksvat klienti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles