Volvol hiinlastest omanikega erimeelsused

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Volvo ja selle omaniku Geely vahel on tekkinud erimeelsused äri laiendamise suhtes Hiinasse.


Sel ajal kui Geely tahab ehitada Hiinasse kolme tehast, et lõigata kasu sealsest automüügibuumist, sooviks Volvo juhatus Göteborgis kõigepealt äri tugevatele alustele üles ehitada, rääkisid aruteludega kursisolevad allikad.

«Juhatus ei tee investeerimisotsust enne, kui meil on äri ilusti plussis ja kasumid head,» ütles üks allikatest, kes soovis jääda anonüümseks. «Meil tuleb enne jooksmist kõndima hakata.»

Strateegia ümber tekkinud vaidlus on ilmselt esimene tõsisem test suurima brändi jaoks, mille hiinlased seni välismaalt üle on võtnud.

Kui Geely andis märtsis nõusoleku Volvo Ford Motori käest ära osta, lubas firma nõukogu esimees Li Shufu – kes nüüd istub Volvo nõukogu esimehe toolil – seista «rootslase» juhatuse sõltumatuse ja brändi luksuskuvandi eest.

Kaks Hiina linna – Dacheng ja Jiading Shanghai lähistel – aitasid aga Geelyl 1,5 miljardi dollari tehingut finantseerida ootuses, et Volvo ehitab nende piirkonda auto- või mootoritehased.

Hetkel valmistab Volvo Hiinas keskklassi sedaani S40 ja pikendatud teljevahega luksuslikumat sedaani S80. Seda tehakse koostöös Fordi ja hiinlasest rivaali Changiga, nimetatud lepingud lõpevad käesoleva kümnendi lõpupoole.

Tänavu müüb Volvo Hiinas veidi üle 30 000 auto ning on seega sealsel õitsval turul suhteliselt väike tegija. Pooled masinatest imporditakse ning neile rakenduvad karmid tollid.

Volvo tegevjuht Stefan Jacoby tahab globaalset müüki kümne aastaga enam kui kahekordistada ja saavutada 800 000 auto taseme. Osaliselt tuleks see tema nägemuses ka laienemise arvelt Hiinas, mis on nüüd juba USAst suremaks autoturuks kujunenud.

Samas soovib Jacoby, et uute tehaste rajamine oleks äriliselt selgesti põhjendatud. Samuti tahab ta enne asja kallale asumist teada, kuidas täpselt neid tehaseid finantseeritaks.

Üks lähedalseisev allikas ütles, et firmasiseste jutuajamiste toon on «tuline kuid mitte vihane».

Volvo keeldus arutelu kommenteerimast. Geely saatis küsimused edasi Freeman Shenile, kes on Volvo uus juht Hiinas.

«Me tahaksime kindlasti minna Hiinasse. See on meie eesmärk,» ütles Shen Financial Timesile. «Meil tuleb lihtsalt koostada plaan, kus on kirjas finantseerimise võimalused ja ära näidatud, milline oleks Hiina kliendi jaoks see õige toode.»
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles