Volvo võttis kursi börsile?

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo Carsi juhatuse esimees Li Shufuja tegevjuht Håkan Samuelsson löövad Shanghai autonäitusel Volvo XC90 Excellence'i tagaistmel klaase kokku.
Volvo Carsi juhatuse esimees Li Shufuja tegevjuht Håkan Samuelsson löövad Shanghai autonäitusel Volvo XC90 Excellence'i tagaistmel klaase kokku. Foto: Karin Olander / TT

Volvo Car valmistub esimeseks võlakirjaemissiooniks iseseisva autotootjana. Lähedalseisvate allikate arvates võib see olla börsilemineku prelüüd.

«Minu meelest on meile tähtis, et firma tuleb teha paremaks ja juhtida seda otsekui oleksime börsil,» ütles Financial Timesile Volvo tegevjuht Håkan Samuelsson. «See on ettevõttele väga tervislik ja seda me ka teeme.»

Pärast seda, kui Ford «rootslase» 2010. aastal hiinlaste Geelyle müüs, on Volvo võtnud ette ambitsioonika ja kuluka uuenduste tee. «Meil tuleb olla valmis võlaturule minekuks ... osana [käitumisest] börsifirmana koos kõige nõutava läbipaistvuse ja aruandlusega,» ütles Samuelsson.

«Seepärast ma ei välistaks, et läheme [2016. aastal] võlakirjaturule,» jätkas juht.

Rootsi bränd on ehitanud uute suurte autode tarvis 11 miljardi dollari eest platvormi, millele algatuseks sündis mullu maastur XC90 – esimene Geely ajastu Volvo. Tänavu tuli turule värske sedaan S90.

Aastaks 2019 saab džiibist XC90 Volvode uue üheksast mudelist koosneva valiku «vanake» ning firma müüb plaanide kohaselt ligi 800 000 autot aastas (mullu 466 000).

Kavatsuste rahastamisel toetub Volvo rahavoole ja mitmele laenule Hiina Arengupangast. Lõppeva aasta alguses võttis Volvo 260 oma kontrolli alla kolm Hiina tehast, makstes nende eest emafirmalt laenatud 260 miljonit dollarit.

Raha võtmine võlakirjaturult oleks Volvole samm edasi sisuliselt iseseisva firmana. Äri kasumlikkus on aga jätkuvalt nõrk – esimese poolaasta hinnalisand oli vaid 2,2 protsenti.

Samuelssoni sõnutsi ettevõttel rahaprobleeme pole. Ühtlasi üritas ta pehmendada muljet, nagu vajaks firma kasvu jaoks väljastpoolt raha.

Ta nentis, et börsilemineku küsimus oleks omaniku otsustada ning Zhejiang Geely Holdingul polevat «kohest» kava Volvoga börsile või võlakirjaturule vurada.

Lähedalseisev allikas sõnas aga: «Mõte hiinlaste omandis luksautofirmast, mis toodab suuri koguseid ja omab tehaseid kolmel kontinendil on... haarav. Miks käituda börsifirmana kui pole soovi olla börsifirma?»

Viimati väljastas autotootja võlakirja Volvo AB liikmena. See on autotootja endine Rootsi emafirma, mis valmistab veoautosid, busse ja ehitusmasinaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles