EVR Cargo tõstab tuleval aastal mõnede kaupade veotariife

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee. Foto on illustratiivne.
Raudtee. Foto on illustratiivne. Foto: arhiiv

EVR Cargo nõukogu on kinnitanud ettevõtte veotariifide muutumise alates 1. jaanuarist, millega mõnede kaupade vedu kallineb mõnevõrra; samas on eraldi tasukomponent kütusekulu, mistõttu tõuseb tariif veelgi tuleval aastal tõusva kütuseaktsiisi tõttu.

Rohkem kallineb kerge kaaluga kaupade vedu teatud vagunitüüpides, mille osakaal kogu veomahust on väga väike, samas näiteks raskemate masinate ja seadmete vedu platvormvagunitel seevastu muutub soodsamaks, ütles ettevõtte juhatuse esimehe kohusetäitja Paul Lukka BNSile.

Tariifimuudatus on Lukka sõnul tingitud eelkõige vajadusest viia veotasud paremini vastavusse veoga kaasnevate kuludega, mille mõned komponendid on viimastel aastatel märgatavalt kallinenud. «Kliendi veokulud koosnevad veotariifist ning eraldi arvestatavast kütusehinna lisamaksest. Viimane on pidevas muutumises, tingituna maailmaturu hinna kõikumisest ning riikliku aktsiisipoliitika muutustest, mistõttu arvestatakse seda eraldi,» sõnas ta.

Kuigi maailmaturul on kütusehind langemas, tuleb Eestis kehtestatud diiselkütuse aktsiisitõusu tõttu klientidel Lukka sõnul alates järgmisest aastast tasuda kõrgemat kütuse lisamakset võrreldes tänavuse viimase kvartaliga. «Ilma aktsiisitõusuta oleks kütuse lisamakse vähenenud maailmaturu hindade odavnemise tõttu klientide jaoks 0,05 euro võrra tonni kohta 200-kilomeetrisel marsruudil, kuid nüüd kallineb sama komponent 0,04 euro võrra tonni kohta,» ütles Lukka.

2016. aasta veomahuks ootab EVR Cargo 10,9 miljonit tonni, ehk mõnevõrra vähem, kui tänavuseks planeeritud 11,7 miljonit tonni. «Veomahud on raudteel viimastel aastatel olnud langustrendis ning EVR Cargo on kestvalt muutnud oma tegevust oluliselt efektiivsemaks, paralleelselt arendades uusi projekte täiendava kaubamahu Eestisse kinnistamiseks,» ütles ta.

EVR Cargo tegeleb 70 protsendi ulatuses transiitveostega, mistõttu moodustab ettevõtte veotariif vaid ühe komponendi kogu Eestit läbiva tarneahela kogumaksumuses. «Selles segmendis on Eesti konkureerimas teiste piirkondlike kaubakoridoridega ning hinnatõusu tuleb rakendada vaid viimase järgu meetmena, et vältida sellega kaasnevat negatiivset mõju veomahtudele. Sellega on ettevõte oma tariifikujunduses võimaluste piires ka arvestanud,» rääkis Lukka.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles