Soome taristuminister lubab Soome veofirmasid välismaiste eest kaitsta

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talvine Helsingi liiklus. Soome plaanib kehtestada kodumaise transpordituru kaitseks veoautodele talverehvide nõude.
Talvine Helsingi liiklus. Soome plaanib kehtestada kodumaise transpordituru kaitseks veoautodele talverehvide nõude. Foto: Tero Sivula / Lehtikuva

Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berner rääkis Soome raadios, et kavatseb toetada kodumaiseid vedajaid pärast maanteetranspordi turu avanemist järgmise aastal eri meetmetega. Naaberriikidest, sh Eestist pärit odavvedajaid kavatseb minister tõrjuda muu hulgas talverehvide sunduse ja teemaksudega.

Järgmisel aastal jõustub Soomes eurodirektiiv, mis avab välismaistele transpordiettevõtetele sisemaiste vedude turu.

«Meie soov on kanda hoolt, et Soome transpordisektor saab muutuste keskel hakkama,» vahendas Berneri raadiole öeldut Soome rahvusringhäälingu YLE uudisteportaal. «Turvalisus ei tohi selle pärast kannatada, et meie teedele lisandub välismaist liiklust.»

«Võime näiteks vaadata, et talvesõiduks oleks sobivad rehvid,» tõi Berner näite. «Nii teevad Rootsi ja Norra, kes jätavad tingimustele mittevastavad veoautod piirile.»

«Praegu kaalumisel olevat vinjetisüsteemi kohaldatakse mitmes Euroopa riigis,» lisas minister. «Selle kaudu osaleb välismaine liiklus infrastruktuuri kulutustes sel määral kui ta seda kulutab.»

Töökohtade kadumist kartev Soome transpordiala ametiühing AKT on veoturu avanemise vastu protestinud. Ametiühingu hinnangul sõidavad eestlased, lätlased ja poolakad Soomes väiksemate tööjõukuludega ning soomlased ei pääse hinnakonkurentsis löögile.

«ELi direktiivi mõjudest on thetud palju arvutusi. Päris nii hulluna olukord ei paista,» ütles Berner. «Meil jääb jõusse veel hulk ELi heakskiidetud kabotaažipiiranguid.» Kabotaaž tähendab sisemaist vedu teise riigi veokiga, näiteks Eesti omaga.

«Tähelepanuväärne osa vedudest on seotud sadamatega, kus sõidu- ja laadimisvahemik on lühike,» lisas Berner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles