Ka GoBusi grupp sai ametiühingult 940-kroonise põhipalga tõusu nõude

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AS GoBusi buss.
AS GoBusi buss. Foto: Oliver Matkur.

Kolmanda suure bussiettevõttena saab täna Transpordi Ametiühingult 940-kroonise põhipalga tõstmise nõude AS Go Bus ja kaks sellega samasse gruppi kuuluvat bussifirmat OÜ Automen ja OÜ Tarbus.

Varem on samasuguse taotluse saanud ATKO Grupi ettevõtted ja AS Sebe. Järge ootavad veel Hansabussi-Mulgi Reiside grupp ja suuruselt viies bussifirma M.K. Reis-X.

Ametiühingu analüüs näitab, et Go Bus on bussiturul täna üks Eesti kolmest tublimast palgamaksjast, kus palgatase ületab näiteks ATKO Grupi bussijuhtide palka umbes 2000-3000 krooni võrra. Põhipalgad on aga kõikides firmades ühesugused.

Transpordi Ametiühingu Lõuna-Eesti ja reisijateveo sektsiooni koordinaator Aare Kübarsepp ütles, et kuigi ametiühingu põhipalga tõusu nõue on kõigis ettevõtetes ühtlaselt 940 krooni, kujuneb tegelik palgatõus ilmselt suuremaks seal, kus täna vähem makstakse.

«Peame tööandjaid võrdselt kohtlema ja häid töökohti hoidma. Seetõttu on madalamate palkade tõstmine meie prioriteet ja korralikud firmad võivad lisatasude arvelt ka pisut leevendust saada,» tunnistas Kübarsepp ametiühingu taotluse võrdsustavat iseloomu.

Transpordi Ametiühing tugineb oma ettepanekutes masu-eelsele kokkuleppele tööandjatega, mis pidi juba 2009. aastal tõstma bussijuhtide alampalga 75-protsendini Eesti keskmisest.

«Kuna hinnatõus on taastunud ja majandus kasvab, võtame rahuliku joone varasemad kokkulepped jõustada,» ütles Transpordi Ametiühingu esimees Peep Peterson viimati ATKO Grupile palganõuet saates. Ka tema rõhutas, et ametiühingu eesmärk pole häid tööandjaid kahjustada, vaid pigem mahajääjaid järele kiirustada.

Transpordi Ametiühing loodab lepingud Go Busi ja teiste ettevõtetega allkirjastada jaanuari alguseks.

Go Bus on olnud viimastel aastatel üks suuremaid bussiettevõtteid, teenindades tipphetkeil bussiliine kokku üheksas maakonnas. Viimasel ajal on aga firma kaotanud mitmeid hankeid, kus kaotuse põhjuseks võib osaliselt olla konkurentidest kõrgem palgatase.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles