Autoklaasifirma ostis konkurendid

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esiklaasi remont Carglassi töökojas.
Esiklaasi remont Carglassi töökojas. Foto: Peeter Langovits

Eestis Carglassi kaubamärki esindav autoklaasifirma Windrox OÜ omandab kaubamärgi Autoklaas 1 all tegutsevad Klaasiteeninduse ASi ja Baltic Auto Glass OÜ.

«Põhilised tegutsejad on klaasiturul kaubamärgid Carglass, Autoklaas 1, lisaks ka Glassdrive. Oleme ausad, Eesti turg on äärmiselt väike ning kui on juba 3–4 suuremaks kasvanud ettevõtet, siis siia ei mahu lihtsalt ära,» ütles Windrox OÜ juhatuse liige ja omanik Rainer Virve BNSile.

Ta märkis, et ühinemisavalduse esitasid ettevõtted juba augustis, ühendav ühing on Windrox ning pärast lõpuleviimist hakkavad kõik ettevõtted kasutama kaubamärki Carglass. «Loodame, et kõik saab äriregistrisse kantud ja ühinemisprotsess lõpule viidud veel detsembri jooksul,» ütles Virve.

Pärast koondumist saab Windrox olema turul üsna mõjuka positsiooniga, ent mitte turuliider, mistõttu konkurentsiameti luba vaja ei ole. «Autoklaasi turg jaotub sisuliselt kaheks – üks pool on teenuste pool, kus meie turuosa jääb vahemikku kuskil 20–30 protsenti. See on mõnevõrra keerukas, kuna konkurent pole mitte teine autoklaasifirma, vaid peamiselt autoesindus,» selgitas Virve.

Hulgimüügi turul on ettevõtte positsioon aga tugevam. «Kui arvestada, et aastas on vaja kokku vahetada ligikaudu 45 000 klaasi, siis võib öelda, et meie positsioon on kuskil 40 protsenti ja rohkem,» rääkis ta. Ühinemise järel soovibki Windrox eelkõige keskenduda Eesti turule ja arendada tegevust siin.

«Carglass on tegelikult üleilmse kontserni Belron kaubamärk, millele me oleme frantsiisivõtjad. Nii Leedus kui Soomes on aga oma Carglass, mistõttu need turud on meile kinni. Läti on, tõsi, justkui vaba ja seal frantsiisi pole, ent varem on nii Windrox kui Autoklaas korraks üritanud sellele turule siseneda ning oleme vastu võtnud otsuse, et lähiajal, kindlasti mitte 2016. aastal, me seda turgu enda plaanidesse ei võta,» ütles Virve.

Ta selgitas, et Eesti turul on Windroxi peamised partnerid kindlustusfirmad. «Oleme ise kohal seitsmes linnas Eestis, lisaks on meil 24 väiksemat partnerit, kes meie teenuseid vahendada saavad,» lisas ta.

Windrox OÜ müüb ja paigaldab kõikide üldlevinud sõiduautode, veoautode, pakibusside ja turismibusside klaase. Autoklaasi peamine tegevus on klaasivahetus ja -parandus.

Windroxi käive oli mullu 1,3 miljonit eurot, aasta varem oli näitaja 1,3 miljonit. Puhaskahjum oli mullu 19 700 eurot, aasta varem teenis ettevõte 120 900 eurot kasumit. Ettevõttes töötas mullu 29 inimest, kelle palgakulu oli 345 000 eurot, aasta varem oli töötajaid aga vaid üks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles