Eestis on 590 000 Facebooki kasutajat

Kadri Hansalu
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki logo
Facebooki logo Foto: SCANPIX

Eestis on 590 000 Facebooki kasutajat, mis teeb ligi poole rahvastikust. Selle numbri sisse on arvestatud ka inimeste lisakontod, mida on 20 000. Kõige populaarsem on Facebook 25-30 aastaste noorte hulgas.

Kommunikatsioonibüroo Dalton ja sotsiaalmeediagentuur Vurr uurisid Eesti brände Facebookis ning leidsid, et kõige populaarsem bränd on seal Postimees, millel on üle 125 000 fänni. Postimehele järgnesid Sky Plus ja Lux Express ligi saja tuhande jälgijaga.

Pikemas perspektiivis Facebooki kasutajaskond uuringu koostajate hinnangul pigem vananeb ja noored siirduvad rohkem keskkondadesse nagu Instagram, Twitter, Youtube ja Snapchat.

Sotsiaalmeedia ja -veebiagentuuri Vurr loovjuhi Rauno Kutti sõnul muudab sotsiaalmeedia võidukäik reklaamimaailma tundmatuseni: „Kindlasti on kõikidel kanalitel oma oluline roll täita, kuid tänu sotsiaalmeediale on ettevõtetel lõpptarbijani pääseda lihtsam. See raha, mis varem pumbati telereklaami, on võimalik lisaks sotsiaalmeedias oskuslikult turundades märksa efektiivsemalt ära kasutada.“

Uuringust selgusid lisaks Eesti populaarseimale brändile ka suurima fännibaasiga mehed ja naised. Vaadeldi ka globaalsete brändide menu. Kuulsaim mees globaalsel skaalal on C. Ronaldo 93,8 miljoni jälgijaga, naine Shakira 102,7 miljoni jälgijaga. Eestlastest on enim fänne Toomas H. Ilvesel ja naistest Kerlil, kes on 595 tuhande jälgijaga Eesti kuulustest esimesel kohal. Globaalsetest brändidest on edukaim Coca-Cola. Coca-Colale järgnevad kaks jalgpalliklubi FC Barcelona ja Real Madrid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles