Airbusi mootorites avastati uusi vigu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A Qantas Airways lennuk Airbus A380
A Qantas Airways lennuk Airbus A380 Foto: SCANPIX

Airbus A380 hiigellennukite Rolls-Royce’i mootorid põhjustasid eile taas peavalu, Singapore Airlines võttis jõuallikate juures avastatud õlilekete tõttu «rajalt maha» kolm lennukit.

Alles nädal tagasi seadis mootoririke Qantas Airwaysi A380 suurde ohtu ning tõi kaasa hädamaandumise Singapuris.

Nimelt lagunes mootor lennu ajal koost ning tekitas kahjustusi lennuki tiivale, telikule ja lastiruumile.

Nii Qantas, Singapore Airlines kui Saksa Lufthansa kasutavad A380 peal Rolls-Royce’i Trent 900 mootoreid.

Uus probleem võib õõnestada usaldust nii Rolls-Royce’i mootorite kui Airbusi lennukite vastu, mis võeti kasutusse aastal 2007.

Qantas pani samuti kõik oma kuus A380 lennukit mõneks ajaks seisma, ülevaatuse käigus avastati mootorite juurest «lubamatult suuri õlilekkeid».

Singapore Airlines ütles, et Rolls-Royce soovitas neil kolme nimetatud mootorit põhjalikult uurida, et lekete põhjus kindlaks teha.

Möödunud nädalal jätkas vaatas Singapore Airlines oma A380 lennukid pärast Qantase vahejuhtumit igaks juhuks üle ja jätkas seejärel lendudega.

Pärast õlilekete avastamist teatas lennufirma aga eile, et vahetab kindluse mõttes mootorid välja. Kolm lennukit, mis paiknevad praegu Melbourne’is, Sydney’s ja Londonis, lendavad mootorivahetuseks tühjalt tagasi Singapuri.

«Meie ülejäänud kaheksa A380 lennukit lendavad praegu edasi,» teatas lennufirma. «Loomulikult oleme me valmis ka nende mootorid üle vaatama, niipea kui tootja meile selleks märku annab.»

«Rolls-Royce on jõudmas jälile Qantase A380 Trent 900 mootori probleemi põhjustele,» lisas Singapore Airlines.

Melbourne'i kuningliku tehnoloogiainstituudi reaktiivsüsteemide professor Sylvester Abanteriba ütles, et Qantase moorotirikke näol võib olla tegemist erandliku ja ettearvamatu õnnetusega.

Samas oli ta siiski üllatunud, et probleeme on esinenud just Trent 900ga, mis «peaks olema väga hea kõrgtehnoloogiline mootor».

«See on suhteliselt uus mootor ning materjalide ja konstruktsiooni poolest peaks ta olema tehnika viimane sõna,» ütles professor. «Kui midagi sellist juhtub, siis inimesed loomulikult reageerivad – ka siis, kui faktid puuduvad. Nad ju alles uurivad, milles asi. Aga kui midagi juhtub, siis usaldus firma vastu kannatab.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles