Toiduainete käibemaksu langetamine oleks populistlik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talleggi äridirektor Margus Venelaine
Talleggi äridirektor Margus Venelaine Foto: Liis Treimann

Talleggi äridirektori Margus Venelaise sõnul ei pruugi maksude langetamine ilmtingimata toote poehinnas kajastuda, lisaks peaks riik puudu jäänud tulu muul viisil tasa tegema.

Kui toiduainete käibemaksu oluliselt langetada, peaks Venelaise sõnul riik paratamatult suurendama sissetulekuid teistest maksudest ehk neid tõstma. Ka erinevate maksumäärade administreerimine tähendaks riigile lisakulu.

Samuti oleks soodsam käibemaks toetus ka neile, kes tegelikult abi ei vaja ning väiksem käibemaks ei tähenda ilmtingimata seda, et toidukaubad poes odavamaks muutuksid.

«Toiduainete käibemaksu langetamine mõjub esmapilgul soodsalt ühiskonna vaesemate kihtide toimetulekule, kelle kulutustest moodustab toit suurema osa. Samas, ühiskonna vastutustundliku liikmena, ei saa me seda populistlikku sammu pooldada,» täheldas Venelaine.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles