Uuel riigi lennufirmal pole kiiret erainvestorite otsimisega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti uue riikliku lennufirma Nordic Aviation Group (NAG) juhid selgitasid täna Tallinna lennujaamas toimunud pressikonverentsil, milline on ettevõtte lähitulevik. NAGi juhatuse esimehe Jaan Tamme sõnul pole firmal kiiret erainvestorite otsimisega.

Pressikonverentsil osalesid Nordic Aviationi nõukogu esimees Peeter Tohver, juhatuse esimees Jaan Tamm ning juhatuse liige Erik Sakkov.


Sakkov: Sagedase lendajana on mul kahju, et Estonian Airi enam ei ole. Hea meel on selle üle, et meil on plaan. Riigil see plaan tekkis juba ammu. Tunnetan, et meil on vaja oma lennufirmat, mis viib meid sinna kuhu on kõige vajalikum lennata. Mul on hea meel, et saame jätkata. Jätkamine on keeruline, aga sellest räägime lähiminutitel. Lühikese ajaga oleme suutnud meeskonna, meil on tugev juhatus.

Soovin edu meile kõigile ja loodan, et aastate jooksul kujuneb välja konkurentsivõimeline ja kasumlik lennuettevõte.

Tamm: Kui NAG kuu aega tagasi asutati, siis vaevalt oli palju neid, kes sellesse uskusid. Meie asi oli ette valmistada sõltumata sellest, mida mujal otsustatakse. Kindlasti oli neid, kes uskusid, et saame hakkama.

Me pole täna veel lennuettevõte, hetkel oleme lende korraldav ettevõte. Aga me aitame üle elada praeguse perioodi. Aasta pärast võime rääkida kindlamal toonil. Lennud toimuvad!

Sakkov: Me ütleme liinivõrgustiku kohta nii, et see vastaks Eesti rahva ootustele või sellele millega oldi arvestatud.

Viis lennufirmat, kes meile appi tulid, on teinud hiilgava töö.

Homme hommikul lähme pidulikult ära saatma esimest lendu. Me lähme klientidega rääkima.

Meie tähtsaim ülesanne on saada tuntuks ja müüa pileteid.

Kui vaadata tulevikku, siis ilmselt tahate teada, mis saab edasi. Meie poolt on see lendude alustamine. Lennukite pardal on alguses ingliskeelne teenindus. Selleks, et lennata eesti meeskondadega, on vaja inimesed palgata ja neid koolitada. Loodetavasti selle aasta lõpus ja järgmise alguses hakkab üleminek toimuma.

Täna oleme positsioonis, kus kõige alandlikumalt palun, et meid toetataks. Meil on firma, aga meil on vaja ka lendajaid. Ainus, mis meid päästab on see, et eesti inimesed meiega lendaks. Me väga palume, et te meiega lendaksite.


Mis huvi võiks Infortaril olla?

Tamm: Et lennud toimuksid. Infortar on seotud turismiga ja lennundus on selle oluline osa. Kui viitate minu osalusele, siis arvan, et pole kuritegu, et ma Infortaris töötan.

Milline on NAGi ja Adria suhe?

Sakkov: Kasutame Adria sertifikaati. Kui lähete meie kodulehelt piletit ostma, siis enesele teadmatagi ostate Adria kodulehelt pileti.

Tamm: Lende alustab Adria Airways. Meie korraldame lende. Broneerimisfirmades te ei näe NAGi vaid Adriani.

Miks just see firma?

Tamm: Põhjusi on mitmeid. Adria on väga sarnane firmale, millise me tahame üles ehitada. Neil on tehniline ja tehnoloogiline kompetents, mida meie vajame.

Alustate 40 miljonilise aktsiakapitaliga. Kui kiire on erainvestorite leidmisega, et ei juhtuks sama mis Estonia Airiga?

Tamm: 40 miljonit on paras kapital. Meil pole kiiret erainvestorite otsimisega. Ma olen kindel, et see kapital, mille baasil me ehitame on piisav kapitali tootmiseks.

Sakkov: Teame umbes Estonian Airi (EA) numbreid. Mis siis puudu on? Igasse lennukisse oleks vaja leida 10 protsenti rohkem reisijaid. See on puhas turundus, mitte odava hinna argument. Kui jätta lennuki täituvus samaks, siis näiteks müüa 15 eurot kallim pilet. See on kõik turunduse argument.

Mitu lennukit firmal võiks optimaalselt olla? EA-l oli kaheksa lennukit.

Sakkov: Mõtleme korralikult ja rahulikult läbi. Paras tempo võiks olla lennuk aastas.

Tohver: Reisijana tahan, et oleks piisavalt sihtkohti. Ja meil on vaja piisavat hulka lennukeid, et jõuda kasumisse.

Tamm: Kõige tähtsam on klient. Palju lennukeid? Selge see, et kaheksa lennukit ühele pikaajalisele kompaniile on väike arv.

Miks just need sihtkohad?

Tamm: Alustame nende sihtkohtadega, millega eesti inimesed on harjunud.

Tohver: Vähemaks sihtkohti kindlasti ei jää.

Kas lennufirmad, kellega koostööd teete, on usaldusväärsed?

Tamm: Absoluutselt!

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles